بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات کلید خورد / ثبت نام 60 رسانه در نخستین روز
در نخستین روز از مرحله ثبت نام اولیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، حدود 60 رسانه برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.
به گزارش ایلنا، با آغاز مرحله پیش ثبت و در روز نخست، 58 رسانه مکتوب و الکترونیک در وبگاه نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir ثبت نام کردند. مرحله پیش ثبت نام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تا 20 شهریور به صورت الکترونیکی انجام میشود که طبق اعلام قبلی، شرط حضور رسانهها و انجام ثبت نام، تکمیل اطلاعات آنان در سامانه جامع رسانههای کشور e-rasaneh.ir است.
مرحله پیش ثبت نام با هدف برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیش بینی فضای مورد نیاز، گروهبندی موضوعی و کاربردی نشریات، امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تامین خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و سایر زیرساختهای لازم انجام میشود.
در این مرحله وجهی برای ثبت نام مقدماتی دریافت نمیشود و متقاضیان، اطلاعات مربوط به رسانه، معرفی نماینده، میزان فضای پیشنهادی مورد نیاز با توجه به جدول تعرفه را اعلام میکنند.
ثبت نام قطعی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با امکان انتخاب محل غرفه توسط خود رسانهها و به صورت الکترونیک در نیمه دوم مهرماه انجام خواهد شد.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات 16 تا 22 آبان در مصلای بزرگ تهران برگزار میشود.
ثبت نام اولیه نمایشگاه از طریق وبگاه نمایشگاه pressexpo.ir انجام میشود.
قائم مقام نمایشگاه مطبوعات اعلام کرده که مرحله پیش ثبت نام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، از 15 تا 20 شهریور در وبگاه نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir انجام میشود که طبق اعلام قبلی، شرط حضور رسانهها، تکمیل اطلاعات آنان در سامانه جامع رسانههای کشور بوده است.
مهران عباسی انارکی افزود: مرحله پیش ثبت نام با هدف برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی فضای مورد نیاز، گروهبندی موضوعی و کاربردی نشریات، امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تامین خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و سایر زیرساختهای لازم انجام میشود.
وی در همین زمینه تاکید کرد: در این مرحله وجهی برای ثبت نام مقدماتی دریافت نمیشود و متقاضیان، اطلاعات مربوط به رسانه، معرفی نماینده، میزان فضای پیشنهادی مورد نیاز با توجه به جدول تعرفه را اعلام میکنند.
به گفته عباسی، ثبت نام قطعی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با امکان انتخاب محل غرفه توسط خود رسانهها و به صورت الکترونیک در نیمه دوم مهرماه انجام خواهد شد.
مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: البته متراژ و مساحت پیشنهادی رسانهها در پیش ثبت نام، تعهدی را برای ستاد برگزاری برای تامین همان میزان به وجود نمیآورد و در نهایت بر اساس حجم تقاضاها، تصمیمگیری و به رسانه ها اعلام می شود. ضمن اینکه اولویت اصلی، ایجاد شرایط حداکثری برای حضور رسانههای متقاضی شرکت در نمایشگاه است و متراژهای اولیه فعلا بر اساس 12، 24، 36، 60 و 96 متر طراحی شده است.
وی همچنین تاکید کرد: اجاره بهای غرفهها نسبت به دو دوره قبل تغییر نکرده است و در جهت حمایت از بخش خصوصی، تعرفههای رسانههای متعلق به بخش خصوصی با رسانههای دولتی و متعلق به بخش عمومی متفاوت است.
وی همچنین در خصوص شرکتکنندگان در نمایشگاه امسال نیز گفت: موسسات مطبوعاتی، روزنامهها، سایر نشریات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری، نمایندگیهای خبرگزاریها و رسانههای خارجی مستقر در تهران، تشکلهای مطبوعاتی، ادارات کل روابط عمومی سازمانها و صنایع خدمات مرتبط مطبوعاتی (چاپ، کاغذ، توزیع، نرم افزارهای موبایلی، تبلیغات و بازرگانی و ...) میتوانند در نمایشگاه بیست و یکم حضور یابند.
عباسی همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شور و نشاط رسانهای در نمایشگاه امسال، تصریح کرد: پیشبینی میشود امسال تقاضا برای حضور در نمایشگاه بیش از گذشته باشد.
جدول متراژ و تعرفه غرفهها روی وبگاه نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir قابل رویت است.