خبرگزاری کار ایران

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» منتشر شد

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» منتشر شد
کد خبر : ۱۵۶۴۱۲۳

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی»، تألیف تیمور علی میرزالو و محدثه دولتی، به تحلیل نیازهای مدیران آموزشی در زمینه علوم تربیتی می‌پردازد. این اثر به‌ویژه برای پژوهشگران، کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و پرورش مفید و قابل استفاده است.

به گزارش ایلنا، در این کتاب، به بررسی نقش مدیران آموزشی در فرایندهای تعلیم و تربیت پرداخته می‌شود و اهمیت مدیریت آموزشی در نظام آموزش و پرورش تأکید گردیده است. نویسندگان معتقدند که مدیریت آموزشی یکی از ارکان اصلی در شکل‌دهی و اجرای فرآیندهای آموزشی است و نقش مدیران در بهبود این فرآیندها و دستیابی به اهداف آموزشی، بسیار حیاتی است. آن‌ها همچنین بر این باورند که مدیران باید توانایی سازماندهی مؤثر منابع مختلف، شامل منابع انسانی، مالی و مادی، را داشته باشند تا فرآیندهای آموزشی به‌طور مؤثر و کارآمد پیش برود.

نویسندگان کتاب همچنین بر لزوم ایجاد محیط مناسب برای آموزش و یادگیری تأکید می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها، مدیران آموزشی باید با فراهم کردن تجهیزات و مواد آموزشی، ایجاد شرایط روحی و محیطی مطلوب برای معلمان و دانش‌آموزان، و هدایت صحیح برنامه‌های آموزشی، به تحقق اهداف آموزشی کمک کنند. تصمیم‌گیری‌های مؤثر و سیاست‌گذاری‌های مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش نیز از دیگر محورهای مهم کتاب است.

در این کتاب، همچنین اشاره شده است که مدیران باید از توانمندی‌های خلاقانه و نوآورانه برخوردار باشند تا بتوانند به نیازهای مختلف دانش‌آموزان، معلمان و جامعه پاسخ دهند. آن‌ها باید محیطی ایجاد کنند که در آن آموزش و یادگیری به بهترین نحو ممکن انجام شود و کیفیت آموزش بهبود یابد.

در پایان، نویسندگان تأکید می‌کنند که وجود مدیران ماهر و کارآزموده در سازمان‌های آموزشی ضروری است. مدیران با اتخاذ شیوه‌های مدیریتی صحیح و ایجاد شرایط مناسب می‌توانند از بحران‌ها جلوگیری کنند و در صورت ضعف مدیریتی، موجب افت و بحران در سازمان‌های آموزشی شوند.

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» با شمارگان 1000 نسخه، در 158 صفحه و با قیمت 190 هزار تومان در بازار نشر منتشر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز