خبرگزاری کار ایران

نمایش سه فیلم کوتاه در سینماتک موزه هنرهای معاصر

نمایش سه فیلم کوتاه در سینماتک موزه هنرهای معاصر
کد خبر : ۱۵۴۷۱۶۳

گزیده‌ای از فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» همراه با جلسه گفت و گو، روز یکشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۵ با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در بخش نمایش گزیده‌ای از فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» روز یکشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۵، سه فیلم «رود زهر» به کارگردانی کیانوش عیاری به مدت ۳۲ دقیقه، «قاعده بازی» به کارگردانی داریوش عیاری به مدت ۲۸ دقیقه و «تعزیه» به کارگردانی طهماسب صلح‌جو به مدت ۱۵ دقیقه همراه با جلسه گفت‌وگو در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران، به نمایش در می‌آید. 

همچنین بعد از نمایش فیلم، کیانوش عیاری، داریوش عیاری، طهماسب صلح‌جو و هادی علی‌پناه منتقد و پژوهشگر در جلسه گفت‌وگو درباره تاریخچه سینمای آزاد، فضای فیلمسازی آن دوره و دستاوردهای «سینمای آزاد» حضور خواهند داشت. 

جنبش «سینمای آزاد» حرکتی بود در مسیر ارج نهادن به «فیلم کوتاه»؛ بخشی در واکنش به سینمای تجاری وقت و بخشی در تلاش برای جستجوی سینمایی تازه. 

دراین حرکت جوانان فیلمساز در شهرهای مختلف ایران شروع به ساختن فیلم‌های کوتاه ۸ میلی متری با موضوعات و ساختار متفاوت کردند و بسیاری از آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب وارد فضای حرفه‌ای سینما شدند. 

گفتنی است، جنبش «سینمای آزاد» ضمن پایه‌گذاری نخستین جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه و انتشار کتاب‌ها و نشریات متعدد به فیلم کوتاه هویت بخشید و به آن به عنوان مدیومی برای جستجو و کشف سینمای بهتر، اندیشمند و حساس به جامعه خود پیشنهاد داد. 

علاقمندان برای دیدن فیلم وحضور درجلسه نقدوبررسی می‌توانند یکشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۵، به خیابان کارگرشمالی، ضلع غربی پارک لاله، سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران، مراجعه کنند. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز