خبرگزاری کار ایران

این دختر فلسطینی با خواهری بر دوش‌، به کجا می‌رود؟ + فیلم

این دختر فلسطینی با خواهری بر دوش‌، به کجا می‌رود؟ + فیلم
کد خبر : ۱۵۴۶۰۷۵

به تازگی فیلمی در فضای منتشر شده که دختربچه‌ای را در حال حمل یک زخمی نشان می‌دهد. این فیلم در مرکز شهر غزه گرفته شده است. آنچه تعجب برانگیز است توان این دختر بچه در حمل خواهر کوچکش است. او همچنان که خواهر زخمی را به دوش دارد با دوربین حرف می‌زند. خبرگزاری «آناتولی» در این رابطه گزارشی تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوشنبه گذشته فیلمی از یک دختربچه فلسطینی منتشر شد درحالیکه خواهر کوچک و زحمی‌اش را به دوش گرفته و سرگردان در ویرانه‌های غزه، سکندری‌خوران راه می‌رفت تا برای درمان خواهرش کاری کند. 

رسانه‌های مختلف این اثر را در صفحات خود منتشر کردند که یکی از آنها خبرگزاری «آناتولی» بود. 

آناتولی نوشت: 

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، این دختر خسته به نظر می‌رسید در حالی که خواهرش را حمایت می‌کرد، و پای او در گچ بود، که نشان می‌دهد یک اتفاق قبلی ناشی از جنگ او را زمین‌گیر کرده است.

زمانی که شخص فیلم‌بردار از دختر در مرکز غزه فیلم می‌گیرد، سوالهایی از او می‌پرسد، مثلااینکه چرا این بچه را به دوش گرفته‌ای؟ دختر در پاسخ می‌گوید: یک ماشین او را زیر گرفته است. و می‌گوید: خواهرم نمی‌تواند راه برود و یک ساعت است او را به دوش گرفته‌ام و حمل می‌کنم. 

فیلمبردار می‌پرسد: خواهرت را کجا می‌بری که دختر می‌گوید او را می‌برم تا درمانش کنم. و می‌گوید خسته‌ام و پس از یک ساعت راه رفتن او را به سختی روش دوشم نگاه داشته‌ام. 

فیلمبردار بازهم می‌پرسد آیا می‌دانی او را کجا می‌بری، دختربچه پاسخ می‌دهد: دارم به پارک البریج می‌روم چون شنیدم آنجا به مجروحان خدمات پزشکی می‌دهد. 

در ادامه ماجرا که در فیلم نیست، فرد فیلم‌برداربه دختربچه پیشنهاد می‌دهد که آن‌ها را به مقصد برساند و او هم می‌پذیرد. 

در ادامه گزارش آمده است: هزاران کودک فلسطینی در پی تهاجم مداوم اسرائیل به غزه که بیش از یک سال ادامه دارد، خانواده‌های خود را از دست داده‌اند و بسیاری مجبورند در میان جنگ، ویرانی و کمبود منابع به تنهایی زندگی کنند. با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواهان آتش‌بس فوری است، ارتش اسرائیل به تهاجم بی‌رحمانه خود به نوار غزه ادامه داده است، پس از حمله گروه فلسطینی حماس در ۷ اکتبر گذشته، بیش از ۴۲.۶۰۰ نفر کشته شده‌اند، که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، و ۹۹.۸۰۰ نفر دیگر زخمی هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز