خبرگزاری کار ایران

جابر قاسمعلی نویسنده و استاد نشست تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

اهمیت دریافتن فرصت طلایی جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلمسازان/ شخصیت‌پردازی مساله مهم سینمای ما است

اهمیت دریافتن فرصت طلایی جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلمسازان/ شخصیت‌پردازی مساله مهم سینمای ما است
کد خبر : ۱۵۴۵۲۶۰

جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس و استاد نشست تخصصی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: استقبال و حضور علاقه‌مندان به سینمای کوتاه و مباحث آن نشان‌دهنده این است که مساله آموزش تا چه اندازه می‌تواند در سینما مهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس و استاد نشست تخصصی «خلق شخصیت به یادماندنی در فیلم کوتاه» از سلسله نشست‌های «۴۱ ـ ۲۰»، در حاشیه حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره این دوره از جشنواره بیان کرد: این جشنواره فرصت غنیمتی است برای تمام فیلمسازان حوزه فیلم کوتاه و فقط مختص جوانان نیست چراکه من معتقدم این گونه از سینما پلی برای ساخت فیلم بلند نیست و فیلمسازان باتجربه نیز می‌توانند در آن حضور داشته باشند اما این سال‌ها جوانان بیشتر در این رویداد حضور دارند و البته این اتفاق فرخنده‌ای است چراکه این جوانان آینده سینمای ایران هستند. به همین دلیل حضور در این جشنواره را برای دیده شدن تمام جوانان کشور در سراسر ایران یک فرصت طلایی می‌بینم تا بتوانند با زبان فیلم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

این فیلمنامه‌نویس درباره نشست‌های تخصصی «۴۱ ـ ۲۰» که خود نیز به عنوان استاد در یکی از آن‌ها حضور داشت، عنوان کرد: با توجه به اینکه در یکی از این سلسله نشست‌ها حضور داشتم باید بگویم استقبال و حضور علاقه‌مندان به سینمای کوتاه و مباحث آن بسیار بالا بود و این تجربه جذاب و خوشایندی است که در مقابل خود بیش از ۲۵۰ نفر از دوستداران سینمای کوتاه را ببینید که نشان‌دهنده این است که مسئله آموزش تا چه اندازه می‌تواند در سینما مهم باشد. من معتقدم این اتفاق که در کنار استفاده از تجربیات فیلمسازان و چهره‌های باتجربه فیلم کوتاه، بحث آموزش را نیز این افراد در جشنواره تجربه می‌کنند و این بستر می‌تواند سینمای حرفه‌ای را به آن‌ها نشان دهد. 

قاسمعلی در پایان با اشاره به اهمیت فیلمنامه در آثار و شخصیت‌پردازی عنوان کرد: این نکته مهم است که شخصیت‌پردازی مسئله مهم سینمای ما است که بخش عمده آن به دلیل آموزش است و بخشی از آن نیز به زندگی زیسته نویسنده بازمی‌گردد. نمی‌دانم گپ و گفت‌هایی که در نشست‌های تخصصی عنوان می‌شود تا چه اندازه می‌تواند کمک کننده باشد اما حتی من نیز نیاز به خواندن و آموزش مستمر دارم چراکه فیلمنامه و شخصیت‌پردازی پاشنه آشیل سینمای ایران است. البته شخصیت‌های مهم و به‌یادماندنی در سینمای ما وجود دارند که نویسنده آنقدر خوب و درست آن را نوشته و بازیگر نیز درک درستی از آن پیدا کرده و توانسته آن شخصیت را بازی کند. امیدوارم سینمای ما به نقطه‌ای برسد که شاهد آثاری درجه یک به ویژه در حوزه شخصیت‌پردازی باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز