خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم کوتاه «هلیوس»:

عنصر خلاقیت همیشه پیشرو است/ انتظار حمایت بیشتری داریم

عنصر خلاقیت همیشه پیشرو است/ انتظار حمایت بیشتری داریم
کد خبر : ۱۵۴۵۱۰۸

سارا طالبیان با اشاره به اینکه فیلم «هلیوس» را با کمترین بودجه ساخته است، تأکید کرد که عنصر خلاقیت همیشه پیشرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سارا طالبیان که اولین تجربه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران را در دوره چهل و یکم جشنواره کسب کرده است، گفت: به خاطر حضور در جشنواره بسیار خرسندم چرا که سال‌هاست این جشنواره را دنبال می‌کنم و آرزو داشتم روزی برسد که خبر راه‌یافتن فیلمم را به این رویداد بشنوم.

کارگردان فیلم کوتاه «هلیوس» با اشاره به اینکه هلیوس، خدای امید فیلمی در باب امید و روزنه‌ای جدید در تعریف ژانر رئال فانتزی است، عنوان کرد: این فیلم اثری دارای نگاه جدید از روزگار امروز است؛ استعاره از انسان امروز دارد که در جهان خود فرو رفته و پیله‌ای به دور خود پیچیده و خود را پنهان می‌کند که لحظه‌ای آسیب نبیند تا اینکه دست خدا یا همان تقدیرگرایی با آغوشی باز به سراغ آدمی می‌آید و چشمان او را به دریچه زندگی و بهتر زیستن باز می‌کند که در نهایت می‌شود گفت شاید جنگیدن وحرص زدن ما بی‌فایده است و فقط زندگی کردن و چگونه زندگی کردن مهم است.

او به تشریح ویژگی‌های فنی این فیلم پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی فیلم من عنصر خلاقیت است که به صورتی آشکار آن را می‌توان در جای جای فیلم احساس کرد؛ چه در بازی گرفتن از یک نابازیگر و چه در خلق ایده اصلی و نوع کارگردانی و استفاده جسورانه از دوربینی معمولی و نورهای موجود در صحنه.

این فیلمساز درباره تجربه حضور خود در جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: تا به امروز تجربه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران را نداشتم و از این اتفاق بسیار خرسندم چرا که سال‌هاست این جشنواره دنبال می‌کنم و آرزو داشتم روزی برسد که خبر راه‌یافتن فیلمم را در این جشنواره بشنوم.

طالبیان با تاکید براینکه هلیوس یک فیلم شریف و انسانی است، ادامه داد: فیلم من با اندک بودجه‌ای در شرایطی سخت ساخته شد تا ثابت کند که عنصر خلاقیت همیشه پیشرو است و قطعا با همین محوریت هلیوس جای خود را در میان جشنواره‌ها باز خواهد کرد. به زودی ساخت کار جدیدم را شروع می‌کنم و قطعا آخرین حرف من در فیلم کوتاه خواهد بود.

او در پاسخ به اینکه آیا مخاطب دیگر فیلمسازان فیلم کوتاه جشنواره خواهد بود، گفت: من از خیلی قبل‌تر مخاطب فیلم کوتاه بودم همانطور که زمانی قصه‌های کوتاه را دنبال می‌کردم، فیلم کوتاه را نیز دنبال می‌کنم. فیلم کوتاه ایجاز دارد و در جهان امروز که همه چی به سرعت پیش می‌رود قطعا فیلم کوتاه مهم و مهم‌تر خواهد شد. برای این روزها می‌خواهم اثری را ببینم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌خواهد برای من قصه‌ای جذاب وهیجان‌انگیز را تعریف کند.

این فیلمساز در طرح انتظارات خود از جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: واقعیت انتظارم این است که حمایت مالی بیشتر شود، من هم علاقه‌مندم برای فیلمم در صورت وجود شرایط مالی از بهترین تجهیزات فیلمبرداری و بهترین عوامل استفاده کنم. انتظارم این است که در صورتی که داوران محترم اگر خلاقیتی در اثر من فیلمساز دیدند شرایطی را مهیا کنند تا بتوانم در فیلم بعدی‌ام از تجهیزات بهتری استفاده کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز