خبرگزاری کار ایران

«کوارتت کاسته» و «ارکستر آیسو» در تالار وحدت روی صحنه می‌روند

«کوارتت کاسته» و «ارکستر آیسو» در تالار وحدت روی صحنه می‌روند
کد خبر : ۱۵۴۳۱۶۱

به مناسبت سالگرد دویست سالگی آنتوان بروکنر،

کوارتت کاسته و ارکستر آیسو به مناسبت سالگرد دویست سالگی آنتوان بروکنر، کوارتت کاسته و ارکستر آیسو در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سالگرد دویست سالگی آنتوان بروکنر، کوارتت کاسته و ارکستر آیسو در تالار وحدت روی صحنه می‌روند. 

 این اجرا  در بخش اول به اجرای موومان یک از سمفونی شماره ۷ بروکنر اختصاص دارد و در بخش دوم قطعه دیرند از آلبوم جدید گروه کوارتت کاسته با همراهی ارکستر آیسو اجرا خواهد شد. 

اعضای کوارتت کاسته طی دو سال گذشته اجراهای مختلفی در داخل و خارج از ایران داشتند. این اجرا به نوعی بازگشت دوباره گروه به صحنه تالار وحدت خواهد بود.

لازم به یادآوری است که بلیت‌های این اجرا ظرف یک روز به صورت کامل فروش رفته است. 

آلبوم چهارم کوارتت کاسته با عنوان دیرند توسط لیبل «moonjune records»، چندی پیش در اروپا رونمایی شد و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

کوارتت کاسته که ماه گذشته در اسپانیا روی صحنه رفت، قطعه دیرند را به همراه دو قطعه از آلبوم‌های قبلی در «Moonjune festival» اجرا کرد. همچنین کوارتت کاسته قطعه «Starless» از گروه «King Crimson» را در حضور برخی اعضای این گروه اجرا کرد که به نوعی بزرگداشت گروه هم بود.  

احسان صدیق درباره اجرای قطعه دیرند در این کنسرت می‌گوید: دیرند قطعه‌ای نسبتا طولانی در چهار بخش است که در این کنسرت به صورت سمفونیک اجرا می‌شود و مازیار یونسی ارکستراسیون و رهبری این قطعه را برعهده دارد. هرچند در آلبوم این نسخه وحود ندارد اما امیدواریم در آینده آلبومی از اجراهای زنده گروه داشته باشیم و این نسخه از قطعه دیرند هم در آن آلبوم منتشر شود. 

 او همچنین درباره علت بازگشت گروه به صحنه‌های رسمی موسیقی می‌گوید: ما در سالهای اخیر دچار یک توفیق اجباری شدیم و تلاش کردیم با توجه به شرایطی که وجود داشت اجراهایی در سالن‌های کوچک داشته باشیم؛ با این امید که این اجراها به شکل گیری فضاهای حرفه‌ای در سالن‌های کوچک کمک کند. در خارج از ایران این فضاها بسیار مرسوم است و گروه‌هایی که موسیقی آن‌ها لزوما خیلی پرمخاطب نیست، می‌توانند با استفاده از این فضاها، آثار خود را با به گوش مخاطبانشان برسانند. مثلا در موسیقی کوارتت کاسته وقتی که صداها از یک منبع شروع به حرکت کنند، می‌بایست مسیری طی شود تا صداها ترکیب و به گوش مخاطب برسند و لازمه آن اجرا در سالن‌های بزرگ است.

او ادامه داد: اگر شما موسیقی کوارتت کاسته را در یک کافه گوش کنید احتمالا در هر نقطه از کافه به یک شکل آن را خواهید شنید. یا صدای یکی بلندتر و آن یکی کمتر خواهد بود. از سمت دیگر وقتی تصمیم به اجرا با ارکستر داریم الزاما مجبور به اجرا در تالار وحدت هستیم. در نهایت ما اینگونه مسائل را در یک ترازو قرار می‌دهیم و اینبار برای اینکه موسیقی‌مان به درستی به گوش مخاطبان برسد تصمیم گرفتیم که مجوز بگیریم و روی صحنه تالار وحدت برویم.

احسان صدیق در پایان بیان کرد: امیدوارم این اقدام منجر به بازپس گرفتن صحنه از کسانی باشد که درس‌های اولیه کاری که روی صحنه انجام می‌دهند را هم به درستی نخوانده‌اند. در گذشته هم ما هنرمندانی مثل کیهان کلهر، حسین علیزاده، محمدرضا شجریان و بزرگان دیگری را دیدیم که تلاش کردند تا این صحنه را پس بگیرند. موسیقی ایران در دهه‌های گذشته با همین تلاش‌ها و مبارزه‌ها امکان تنفس در فضای فرهنگی ایران را پیدا کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز