خبرگزاری کار ایران

محمد خزاعی:

توجه به سینمای کودکان و نوجوانان، ماموریت مهم سازمان سینمایی است

توجه به سینمای کودکان و نوجوانان، ماموریت مهم سازمان سینمایی است
کد خبر : ۱۵۴۱۱۶۰

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، در گفت‌وگویی پیرامون سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، بر اهمیت این رویداد در رونق سینمای کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع رسانی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت این حوزه دانست و گفت که جشنواره اصفهان نقش بسزایی در ایجاد انگیزه برای فیلمسازان و تهیه‌کنندگان داشته است. به باور خزاعی، این جشنواره فرصتی فراهم کرده تا فیلمسازان جوان و مستعد بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری وارد این بخش از صنعت سینما شوند و در نتیجه، شاهد تولید آثار بیشتری در این حوزه باشیم.

خزاعی به مرور مدیریت سه‌ساله خود در سازمان سینمایی پرداخت و گفت که در این مدت، به ویژه پس از پایان سال اول که تحت تاثیر همه‌گیری کرونا بود، موفقیت‌های چشمگیری در تولیدات سینمای کودکان و نوجوانان حاصل شد. او اشاره کرد که برخی از این تولیدات، علاوه بر نمایش داخلی، توانسته‌اند به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند و جایگاه سینمای کودک ایران را در سطح جهانی تقویت کنند. به گفته او، افزایش قابل توجه تعداد پروانه‌های ساخت و نمایش در این حوزه نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی تولیدات است.

در ادامه، خزاعی به اهمیت همکاری میان سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و برنامه‌ای تحت عنوان «زنگ سینما» را معرفی کرد. این برنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سینما و جذب آن‌ها به عنوان مخاطبان سینمای کودک اجرا شده است. وی اجرای این طرح را گامی مؤثر برای جذب سرمایه‌گذاران به سینمای کودک دانست، چرا که حضور پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان در سینما می‌تواند به افزایش تقاضا و در نتیجه رونق بازار این نوع فیلم‌ها کمک کند. خزاعی همچنین به برنامه‌ریزی برای اکران منظم و هدفمند فیلم‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و از فیلم‌های موفقی چون «ببعی قهرمان» و پروژه در حال تولید «پسر دلفینی۲» به عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که قرار است در آینده اکران شوند.

خزاعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اهمیت مضامین اخلاقی و آموزنده در فیلم‌های جشنواره پرداخت. او تاکید کرد فیلم‌هایی که در جشنواره اصفهان به نمایش درمی‌آیند، باید حاوی پیام‌های مثبت و تربیتی برای مخاطبان کودک و نوجوان باشند. به گفته او، یکی از دلایل استقبال گسترده مردم از این جشنواره، همین توجه به محتوای آموزنده فیلم‌هاست. وی اشاره کرد که جشنواره سی و ششم از نظر تعداد تماشاگران و میزان استقبال مردمی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و این رویداد را به موفق‌ترین جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین به رشد قابل توجه صنعت پویانمایی در ایران اشاره کرد. او بیان کرد که در سال‌های اخیر، تولیدات انیمیشن در ایران با کیفیت بالایی همراه بوده و برخی از این آثار موفق شده‌اند به بازارهای جهانی راه یابند. به گفته خزاعی، این دستاوردها نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه پویانمایی و همکاری سازندگان با استودیوهای بین‌المللی است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، آثار بیشتری از سینمای کودکان و نوجوانان ایران بتوانند در عرصه جهانی مطرح شوند.

در پایان گفت‌وگو، خزاعی تاکید کرد که توجه به سینمای کودکان و نوجوانان نباید محدود به جشنواره‌ها باشد. او گفت که باید در طول سال نیز از تولید و اکران فیلم‌های این حوزه حمایت شود و زمینه‌های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در این بخش فراهم گردد. وی همچنین بر اهمیت مشارکت همه‌جانبه نهادهای دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه سینمای کودک تاکید کرد و از تولیدات جدیدی که قرار است به زودی به نمایش درآیند، خبر داد.

وی رشد تولیدات سینمایی در این حوزه را نتیجه‌ توجه بیشتر به نیازها و علایق مخاطبان کودک و نوجوان دانست. از نگاه خزاعی، سینمای کودکان و نوجوانان می‌تواند با جذب حمایت‌های بیشتر، به یک صنعت پویا و موفق تبدیل شود که نه تنها در داخل، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز به موفق است.

سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز