خبرگزاری کار ایران

برپایی ۳۰ کارگاه مرمت در استان تهران/ ۵ موزه مهم تهران جان دوباره می‌گیرند

برپایی ۳۰ کارگاه مرمت در استان تهران/ ۵ موزه مهم تهران جان دوباره می‌گیرند
کد خبر : ۱۵۲۷۳۳۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران از برپایی ۳۰ کارگاه مرمت در استان تهران خبر داد. او همچنین از مرمت موزه‌ رضا عباسی، موزه فرش، موزه‌ هنرهای ملی و موزه نقاشی پشت‌شیشه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استان تهران یکی از مهمترین نقاط تهران به‌لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی است. با این حال از آنجا که تهران با ساخت و سازهای بسیاری مواجه است بسیاری از مردم تصور می‌کنند این استان فاقد ارزش‌های تاریخی است.

«پرهام جانفشان» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ارزش‌های تاریخی این استان، گفت: استان تهران یکی از نقاط مهم ایران به‌لحاظ برخورداری از بناها و محوطه‌های تاریخی است. از همین رو، امسال با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان، ۳۰ کارگاه مرمت را در استان تهران برپا کردیم و مهمترین بناها و محوطه‌های تاریخی این استان در دست مرمت قرار گرفت.

او به مرمت ۵ موزه مهم تهران اشاره کرد و گفت: درحال‌حاضر مرمت موزه آبگینه، موزه رضا عباسی، موزه فرش، موزه هنرهای ملی و موزه نقاشی پشت‌شیشه در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران گفت: بنای این ۵ موزه تهران نه‌تنها استحکام‌بخشی می‌شود که موضوعاتی چون اعلام و اطفای حریق، مرمت ویترین‌ها و نورپردازی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

او اما به موزه هنرهای ملی که در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته اشاره کرد و افزود: موزه هنرهای ملی چندسالی بود که وضعیت مناسبی نداشت و بسیار مغفول مانده بود اما امسال اتفاقات خوبی برای این موزه رخ داد و هم‌اکنون مرمت، نورپردازی و تجهیزات آن درحال انجام است که امیدواریم تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

او همچنین به بناهای تاریخی تهران اشاره کرد که هم‌اکنون در دست مرمت قرار دارند. به گفته جانفشان، امامزاده سیدمحمود خاوه‌ای در شهرستان ورامین یکی از بناهای ارزشمندی است که در روستای گردشگری خاوه که یکی از نقاط گردشگری استان تهران است واقع شده، استحکام‌بخشی بنای تاریخی این امامزاده نیز درحال انجام است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان تهران از دیگر پروژه‌های مهم تهران را مرمت مسجد جامع دماوند عنوان کرد و افزود: مسجد جامع دماوند یکی از بناهای مهم محسوب می‌شود که نیاز به استحکام بخشی و مرمت داشت. خوشبختانه مرمت این بنای ارزشمند نیز در حال انجام است. این درحالی است که بخش‌هایی از بنای امامزاده یحیی در تهران نیاز به مرمت داشت که این پروژه مرمتی هم در حال انجام است و تا یکی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

جانفشان به تپه میل اشاره کرد که سال‌ها در شرایط مناسبی قرار نداشت. او گفت: کارهای اساسی و پایه‌ای بسیار خوبی در تپه میل توسط متخصصان صورت گرفته و امیدواریم به زودی کاوش دژ رشکان نیز آغاز شود. این درحالی است که مسجد حاج رجبعلی جزو یکی از بناهای بسیار مهمی است که برای استحکام‌بخشی آن اعتبار در نظر گرفتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران اعلام کرد: درحال‌حاضر ۳۰ کارگاه مرمت در استان تهران دایر است و برای این این ۳۰ کارگاه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز