خبرگزاری کار ایران

یک تدوینگر فیلم کوتاه:

فیلم کوتاه به عوامل فنی جرأت خلاقیت می‌دهد

فیلم کوتاه به عوامل فنی جرأت خلاقیت می‌دهد
کد خبر : ۱۵۲۶۹۰۸

علی گورانی تدوینگر فیلم کوتاه درباره اضافه شدن «هوش مصنوعی» به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: همانگونه که پیشکسوتان ما از عصر نگاتیو و فیلمبرداری آنالوگ ناگزیر عبور کردند ما نیز باید با شرایط جدید صنعت سینما به روز شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی گورانی درباره تفاوت‌های فعالیت در فیلم کوتاه با سینمای بلند، گفت: معتقدم تفاوتی در پشت صحنه فیلم کوتاه و بلند وجود ندارد بلکه فقط مدیوم فرق می‌کند و البته بودجه چراکه به‌نظرم کیفیت سینمای بلند در فیلم کوتاه نیز چه بسا بیشتر وجود دارد و کارگردان‌های با انگیزه‌ای با حساسیت بالا فعالیت دارند که به عوامل فنی فیلم کوتاه نیز انگیزه می‌دهند تا در این مسیر بهترین خود را ارائه دهند.

او درباره مختصات تدوین در آثار کوتاه و بلند سینمایی گفت: سینمای بلند قطعا وامدار فیلم کوتاه است با فیلم کوتاه می‌شود مشق یک کار بلند را در یک زمان محدود انجام داد و این وجه فیلم کوتاه به نظر من خیلی جذاب است. درباره نبودن قصه و درام جذاب هم که این معضل مبتلا به کل سینما است و فیلم کوتاه نیز از آن مستثنا نیست اما باز با وجود همه این مشکلات فیلم کوتاه به دلیل زمان کوتاه و داشتن مخاطب خاص دست تک تک عوامل را برای خلاقیت باز می‌گذارد مثل تدوین یا هر حرفه دیگری.

این تدوینگر درباره نگاه ایده‌آل گرا در فیلم کوتاه عنوان کرد: قطعا هر هنرمندی در ذات خود میل به نتیجه ایده‌آل دارد و مشتاق متمایز بودن و دیده شدن است به نظر من دیده شدن این اتفاق خیلی باعث انگیزه برای هنرمند می‌شود.

وی درباره اضافه شدن هوش مصنوعی به عنوان بخشی ویژه به جشنواره چهل و یکم تهران بیان کرد: همانگونه که پیشکسوتان ما از عصر نگاتیو و فیلمبرداری آنالوگ ناگزیر عبور کردند ما نیز باید با شرایط جدید صنعت سینما به روز شویم. البته این امر نیز نظیر هر تکنولوژی جدیدی وجوه ناشناخته‌ای دارد و آینده تدوین با وجود گسترش هوش مصنوعی هنوز کاملا روشن نیست.

علی گورانی از سال ۱۳۹۷ فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را آغاز کرده است. او تا پیش از این همکاری‌های مستمری را با تلویزیون و سینما داشته است. اولین تجربه تدوین فیلم کوتاه او «بی‌چاره» ساخته امیر احمد قزوینی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز