خبرگزاری کار ایران

رقابت «حریم» در شیملای هندوستان

رقابت «حریم» در شیملای هندوستان
کد خبر : ۱۵۱۸۶۵۲

فیلم کوتاه «حریم» در دهمین دوره «جشنواره بین المللی شیملا» هندوستان انتخاب رسمی و به رقابت می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «حریم» به تهیه‌کنندگی پیمان شاه محمدی و علیرضا نظارت و کارگردانی حسین بابائیان در دهمین دوره «جشنواره بین المللی شیملا» هندوستان انتخاب رسمی و به رقابت می‌پردازد.

پیمان شاه محمدی، تهیه کننده و مدیر امور استودیویی و پخش بین المللی فیلم کوتاه حریم توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم شیملا در پایتخت هیماچال پرادش و در مرکز تاریخی تئاتر شیملا برگزار میگردد که از مهمترین رویدادهای منطقه به حساب می‌آید. شهر شیملا محل دائمی جشنواره است. این جشنواره یک سرمایه‌گذاری منحصر به فرد در هند است و توسط Himalayan Velocity با همکاری دپارتمان زبان و فرهنگ LAC و دپارتمان گردشگری و هوانوردی دولت هیماچال پرادش به عنوان یک رویداد مهم و پر جنب و جوش سازماندهی میشود.

شاه محمدی در ادامه گفت: به نظرم نکته بسیار مهم و حایز اهمیت جشنواره شیملا برای ما و هر شرکت کننده‌ای در سراسر جهان این است که علاوه بر اکران عمومی و رسمی فیلم‌ها در محل برگزاری جشنواره نیز در زندان‌های مرکزی Kanda, Shimla و زندان مرکزی Nahan, Sirmaur به صورت ویژه و همزمان فیلمهای منتخب با حفظ ضوابط جشنواره‌ای برای زندانیان این مراکز به نمایش در می‌آیند. این موضوع نگاهی انسانی را به همراه دارد که من آن را «هنر درمانی جشنواره ای» می‌نامم که به نظرم رسالت هر اثر هنری محسوب میشود و در کنار نمایش عمومی میتواند به سلامت جامعه آسیب دیده کمک شایانی کند. رسانه‌ها در حال حاضر برای بیان، آزمایش، یادگیری و به عنوان ابزاری مؤثر برای برقراری ارتباط و ایجاد تغییرات اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. ماموریت این جشنواره نمایش بهترین آثار کوتاه و بلند سینمای جهان است که به ایجاد ذائقه‌ای خوب در بین مخاطبانش و همچنین به ایجاد بستری برای فیلمسازان مستقل و ترویج سینمای منطقه‌ای هند و بین الملل کمک میکند. هدف IFFS اطمینان از مشارکت پیشکسوتان فیلم، حرفه‌ای‌ها و تماشاگران در طول برگزاری جشنواره است که برای برانگیختن گفتگوها و بحث‌ها طراحی شده‌اند.

اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شیملا برای فیلم‌های مستند، کوتاه، بلند و انیمیشن، موزیک ویدیو در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شد که همزمان در دهمین سال فعالیت این جشنواره، ما شاهد نمایش فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند، انیمیشن، موزیک ویدئو، و همچنین کلاس‌های کارشناسی ارشد و کارگاه‌های آموزشی در زمینه ساخت فیلم هستیم.

شاه محمدی در ادامه گفت: فیلم کوتاه حریم، قصه‌ی خشکسالی و به موازات آن حقوق بشر است که آسیب‌های اجتماعی زنان و کودکان فقر را به تصویر می‌کشد.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسین بابائیان، تهیه کنندگان: پیمان شاه محمدی، علیرضا نظارت، مدیر فیلمبرداری: یونس سبزی، مدیر صدابرداری: حمید زیباکلام، دستیار کارگردان: میلاد حسینی، برنامه ریز: غلامرضا آقایاری، منشی صحنه: سمیه جهانشاهی، مدیر تولید: مسعود دایی، آهنگساز: محمد رضا سیفی، طراح گریم: الدوز عزیزی، عکاس: کیمیا غفاری، تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ: پیمان شاه محمدی.

شاه محمدی در پایان توضیح داد: تاریخ برگزاری جشنواره از شانزدهم تا هجدهم آگوست ۲۰۲۴ برابر با بیست و ششم تا بیست و هشتم مردادماه هزار و سال چهار صد و سه در شیملای هندوستان می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز