خبرگزاری کار ایران

شرح دیدار شورانگیز مولانا و شمس روی صحنه

شرح دیدار شورانگیز مولانا و شمس روی صحنه
کد خبر : ۱۵۱۷۰۶۶

محمود توسلیان که سال گذشته کنسرت‌نمایش «ناکجا آباد» را روی صحنه داشت، از اتمام نگارش اثر جدیدش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود توسلیان (نمایشنامه‌نویس) از اتمام نگارش نمایشنامه‌ی «دیدار دو دیّار» خبر داد.

این نمایشنامه‌نویس که نوشتن «ناکجاآباد» را در کارنامه‌ی خود دارد به ایلنا گفت: «دیدار دو دیّار» شرح دیدار عجیب و شورانگیز مولانا و شمس تبریزی است که آثاری چون غزلیات شمس، مثنوی معنوی و مقالات شمس را در پی داشته است. 

توسلیان گفت: این بار سراغ زندگی دو عارف و شاعر بزرگ و نامی ایران رفته‌ام که در قرن هفتم می‌زیسته‌اند و شرح دیدار آن‌ها یکی از شورانگیزترین داستان‌های زبان و ادبیات فارسی است. مولانا فرزند سلطان‌العلمای بلخ سلطان ولد است که به واسطه داشتن نبوغ الهی در میانسالی جذب شورهای عرفانی می‌شود و پس از دیار با شمس آثاری خلق می‌کند که بر تارک ادبیات عرفانی جهان می‌درخشد. من این دیدار را در قالب نمایشنامه تحریر کرده‌ام و به احتمال زیاد با موسیقی پیوند خواهم داد و روی صحنه خواهم برد. 

وی در خصوص شکل ارائه‌ی این اثر اظهار داشت: آثاری که شکل کلاسیک دارند و اقتباسی از یک قصه‌ی کهن‌اند را بهتر است در قالب موسیقی نمایش یا همان تئاتر موزیکال روی صحنه برد. ناگفته نماند که شرح دیدار این دو نامی به واسطه‌ی حضور بلامنازع موسیقی در بطن رویداد، نیازمند به موسیقی است و چه بهتر که این موسیقی در دل نمایشنامه تنیده شود و به شکل زنده اجرا گردد. 

این نویسنده که نمایشنامه‌ «مجنون آن لیلی» را به تازگی روی صحنه داشته است، در پایان گفت: با چند تهیه‌کننده در حال مذاکره هستم و امیدوارم که هرچه زودتر با یکی از تهیه‌کنندگان به توافق برسم و به زودی آن را روی صحنه ببرم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز