خبرگزاری کار ایران

رویداد «چشمه غدیر ۱۴۰۳» به ایستگاه پایانی رسید

رویداد «چشمه غدیر ۱۴۰۳» به ایستگاه پایانی رسید
کد خبر : ۱۵۰۰۷۵۸

در آستانه برگزاری آیین اختتامیه رویداد «چشمه به مناسبت غدیر ۱۴۰۳» که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می شود، مدیر اجرایی این رویداد در خصوص ویژگی‌های آن توضیح داد.

به گزارش ایلنا، الهام ونکی مدیر اجرایی رویداد «چشمه» با اعلام این خبر افزود: در این مراسم که با حضور و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه است، قرعه‌کشی مسابقه «غدیر پربرکت من» به عنوان یکی از سه مسابقه غدیری «چشمه» انجام شده و به برندگان آن ۱۴ سفر خانوادگی به مشهد مقدس اهدا خواهد شد. همچنین اجرای نماهنگ حلقه وصل، نقالی توسط یک نقال نوجوان و ارائه گزارش کار مجموعه «چشمه» در کنار چند برنامه متنوع دیگر، از برنامه‌هایی است که در آیین اختامیه اجرا خواهد شد.

وی درباره رویداد «غدیر ۱۴۰۳ چشمه» نیز عنوان کرد: «چشمه» عنوان مجموعه برنامه‌هایی بود که در ایام عید سعید غدیر امسال در بستر فضای مجازی تعریف شد. تلاش شد تا این رویداد و محتواهای ارائه شده در آن، نقش دستیار مردم و ارادتمندان به اهل بیت (ع) در فضای مجازی را ایفا کند. در این راستا، محتواهای رسانه‌ای موردنیاز مخاطبان در این مناسبت‌های مذهبی به آنها ارائه می‌شود تا در صفحات شخصی و کانال‌های فضای مجازی منتشر کنند و یا به صورت چاپ شده در محافل و هیئات استفاده شود. البته عید غدیر امسال، آغاز این حرکت بود و ان‌شاالله «چشمه» در مناسبت‌های دیگر که اولین آن ایام محرم است به این اقدامات فرهنگی ادامه خواهد داد.

مدیر اجرایی رویداد «چشمه» ادامه داد: نماهنگ ۶ زبانه «حلقه وصل»، تولید و انتشار حدود ۱۰۰ «ریلز» برای استوری، ۶۰ «ریلز» شعرخوانی، چندین «آبجکت موشن» و موشن گرافی با موضوع آداب غدیر و عید هدیه امید از جمله این تولیدات محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین باید به ۳۳ اینفوگرافی در موضوعات مرتبط با زندگی و سیره حضرت علی(ع) که با پشتوانه کار پژوهشی مستند تولید شده است اشاره کنم که همگی در سایت و کارافزار (اپلیکیشن) و درگاه‌های «چشمه» در پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و بله ارائه شده و در این مدت کوتاه بیش از ۲ میلیون بازدید داشته است.

ونکی اضافه کرد: این تولیدات رسانه‌ای شامل آرشیوی از فایل‌های باکیفیت عکس و پوستر، استوری، نماهنگ، سرود، پادکست، کلیپ، تیزر مولودی و شعرخوانی، خطبه‌خوانی، موشن‌گرافی، عکس‌نوشت و... است. در مجموعه «چشمه» مجموعه قابل توجهی از این تولیدات را از نوزدهم خردادماه امسال در بسترهایی که اشاره کردم ارائه شد تا مردم به صورت رایگان آنها را دانلود و استفاده کنند.

وی افزود: فعالیت بعدی، مسابقات «چشمه» است که برای بازه زمانی اول ذی‌الحجه تا روز مباهله در سه قالب طراحی و ارائه شد. ما بیست مسابقه روزانه داشتیم. هر روز یک اینفوگرافی مبتنی بر محتوای مستند و معتبر در موضوعات مرتبط با عید غدیر در درگاه‌های چشمه بارگذاری شده و یک سوال چهارگزینه‌ای هم بر اساس آن اینفوگرافی مطرح می‌شد. در هر روز، به ۱۴ نفر از کسانی که به آن پرسش به درستی پاسخ می‌دادند هدیه نقدی دو میلیون تومانی اهدا می‌شد. در این مدت کوتاه سه هفته‌ای حدود ۳۰۰ هزارنفر در این مسابقه روزانه شرکت کردند که آمار خوبی بود.

به گفته الهام ونکی یکی از اهداف مهم چشمه، کمک به فعال بودن مردم و مخاطبین در مناسبت‌های مذهبی است. مهم است که مردم در این رویدادهای مهم منفعل نبوده و به خصوص در فضای مجازی به دنبال تولید محتوا و اثرگذاری مثبت باشند. این مسأله به مرور می‌تواند جریان‌ تولیدمحتوای مثبت و مناسبی را در مقابل کثرت محتوای نامناسب، در فضای مجازی ایجاد کند که توسط خود مردم اداره می‌شود.

مدیر اجرایی رویداد «چشمه» عنوان کرد: مسابقه «غدیر پربرکت من» مسابقه دیگر ما بود که با هدف آشنایی و همراه شدن مخاطبان با اعمال توصیه شده در روایات درباره اعمال ماه‌ذی‌الحجه (عرفه، عید قربان، عید غدیر و مباهله) طراحی شد. این مسابقه در دو بخش اعمال و مأموریت‌ها به انجام رسید که هرکدام امتیاز ویژه خودش را داشت. این اعمال و ماموریت ها از یک کار ساده و ارزشمند مثل صلوات فرستادن و لبخند زدن شروع می شد، تا نمازهای خاص ذی الحجه و زیارت و اطعام و هدیه دادن. در نهایت حدود ۴۰ هزار نفر در مسابقه «غدیر پربرکت من» شرکت‌کردند و حدود ۸۰ هزار عکس هم بارگذاری شده است. همان‌گونه که اشاره کردم در آیین اختتامیه، به قید قرعه به ۱۴ نفر از این عزیزان سفر خانوادگی به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نهایت باید به مسابقه «گردونه شانس» اشاره کنم که جزئیات آن در سایت و کارافزار چشمه ارائه شده و شامل جوایز تشویقی همچون بسته‌های اینترنت، کد تخفیف خرید محصولات فرهنگی، بسته هدایای فرهنگی و امتیاز باشگاه مشتریان است. در مجموع حدود ۵۰ هزار بسته اینترنت رایگان برای برندگان گردونه شانس در نظر گرفته شده است.

ونکی در پایان گفت: چشمه در حال توسعه، به روزرسانی، و بهینه‌سازی است، امیدواریم با توسعه چشمه بتوانیم در کل سال همراه مخاطبین باشیم و جریان‌سازی مناسبی در فضای مجازی توسط خود مخاطبین شکل گرفته و این روند جاری بماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز