خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز نوردوز به ارس

افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز نوردوز به ارس
کد خبر : ۱۴۸۸۵۹۸

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اعلام تشکیل کمیته تخصصی جذب گردشگران خارجی با تمرکز بر کشورهای همسایه، از افزایش ۵۵ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز نوردوز به منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محسن محمدزاده ضمن تأکید بر لزوم برگزاری تورهای ترکیبی مشترک با کشورهای هدف گردشگری گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ورودی تبعه خارجی از مرز نوردوز ۱۰۱ هزار و ۲۲ نفر بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۵۵ درصدی به ۱۶۱ هزار و ۶۷ نفر رسیده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: در مسیر معرفی و آشناسازی گردشگران و علاقمندان کشور ارمنستان، اینفوتورهای متعددی برای آزانس‌های گردشگری این کشور برگزار شده است که به خودی خود از عوامل مهم تأثیرگذار در افزایش ورود مسافران و گردشگران خارجی به منطقه آزاد ارس از طریق پایانه مرزی نوردوز است. 

او افزود: توسعه لجستیک (حمل و نقل و جابجایی کالا) مرز نوردوز و افزایش ارتباطات با فدراسیون گردشگری ارمنستان از علل اصلی افزایش تعداد مسافران و گردشگران ورودی از مرز نوردوز به منطقه آزاد ارس است که برای رشد هرچه بیشتر روند ورود گردشگران کشور ارمنستان، لازم است تا از ظرفیت کلیساهای جهانی سنت‌استپانوس و چوپان برای جذب گردشگران این کشور حداکثر توان را به‌کار برد. 

محمدزاده گفت: ارمنستان کشوری گردشگرپذیر است و یکی از راهبردهای سازمان برپایی تورهای ترکیبی برای جذب گردشگران سایر ملیت‌هایی‌ست که به ارمنستان سفر می‌کنند که به همین منظور سال گذشته زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی در محدوده نوردوز برای هدایت مسافران ورودی به سمت جاذبه‌های تاریخی ارس و ژئوپارک این منطقه تکمیل شد. 

قائم مقام ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد ارس ابراز کرد: با تشکیل کمیته تخصصی جذب گردشگران خارجی با تمرکز بر کشورهای همسایه، به دنبال ایجاد ارتباطات تخصصی، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری این منطقه و منجر به حضور تعداد بیشتری از گردشگران خارجی در منطقه آزاد ارس خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز