عنوان «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» جایگزین معاونت مطبوعاتی شد
با برگزاری جلسات متعدد و بررسیهای صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی این وزارتخانه، با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» جایگزین معاونت مطبوعاتی شد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نامهای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانهای و تبلیغات تاکید کرد.
محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نامهای این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچکدام گویای همه فعالیتهای آن نیست؛ بهویژه با وظیفه نظارتی بر رسانهها که بعدها به آن افزوده شد.
در بخش دیگری از نامه وزیر فرهنگ آمده است:
همچنین یکی از ماموریتهای این معاونت نظارت بر امور تبلیغاتی کشور است که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.
گفتنی است؛ معاون این معاونت در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدیپور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانهای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است.
همچنین این معاونت یکی از معاونتهای مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاریها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامهنگاری و اطلاعرسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد.