خبرگزاری کار ایران

معاون صدای رسانه ملی؛

رادیو همیشه صدای دگرگونی‌های این کهن سرزمین بوده است

رادیو همیشه صدای دگرگونی‌های این کهن سرزمین بوده است
کد خبر : ۱۳۵۱۲۱۵

علی بخشی‌زاده (معاون صدای رسانه ملی) به مناسبت سالروز تأسیس رادیو پیامی منتشر کرد و در بخشی از آن نوشت: باید گفت رادیو همیشه صدای دگرگونی‌های این کهن سرزمین بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی، مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی شد.

به گزارش ایلنا،‌ پیام معاون صدای رسانه ملی به مناسبت ۴ اردیبهشت سالروز تاسیس رادیو به شرح زیر است:

هوالعلیم

هیچ کس فکر نمی‌کرد ۸۳ سال پیش تجهیزاتی که به عنوان وسایل ارتباط نظامی در مجموعه پادگان قصر تهران استقرار یافته تبدیل به اولین فرستنده رادیویی ایران شود و به این سرعت جایگاه ویژه‌ای را به عنوان گرمترین رسانه با کسب محبوبیت فراوان در بین آحاد مردم به خود اختصاص دهد. روز ۴ اردیبهشت را که روز تولد این رسانه گرم در ایران دوست داشتنی است بهانه خوبی می‌دانم برای ارج نهادن به همه کسانی که در سطوح و ارکان مختلف این رسانه پرمخاطب و فراگیر به تلاش مشغولند و برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت در زندگی را آرزومندم که چون خود رادیو؛ گرم، ساده، صمیمی و البته کم توقع و پرتلاش هستند.

باید گفت رادیو همیشه صدای دگرگونی‌های این کهن سرزمین بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی، مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی شد تا یک گام جلوتر به فرهنگسازی در این مرز و بوم بپردازد و از همان زمان در حقیقت یک پای سیاست، فرهنگ و امنیت ملی گردید. تا صرفا یک روایتگر تاریخی و خاطره آفرین از گذشته ملت ایران نباشد؛ بلکه یک شاهراه رو به افق و آینده ملت بزرگ ایران رقم بخورد.

و امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می‌دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و… سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت سرمایه اجتماعی دارد، چرا که سرمایه اجتماعی؛ یعنی اعتماد و امید به آینده، نشاط فردی و اجتماعی، افزایش مشارکت، اعتماد اجتماعی، مقوله احساس امنیت و در عین حال احساس رضایت، هم در حوزه فردی و هم در حوزه اجتماعی، این ۶ محور که دانشمندان علوم اجتماعی و ارتباطات از آن به عنوان زیر مجموعه‌های سازنده سرمایه اجتماعی نام می‌برند دستور کار معاونت صدا و شبکه‌های رادیویی در سال جدید است.

از سوی دیگر در زمانی که دشمن روز به روز با انواع شگرد ها، شبهات فراوانی ایجاد می‌کند، تبیین به عنوان وظیفه ذاتی رسانه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به این شبهات پاسخ لازم و متنابه را برای مخاطب آماده و ارائه نماید. پس «جهاد همه جانبه تبیین در برابر شبهه‌افکنی دشمن و ایجاد سرمایه اجتماعی»، شعار امسال رادیو و هدف برنامه سازان و مدیران این رسانه گرم و اثر گذار است؛ و از آنجایی که رادیو همیشه از تجربیات گران سنگی برخوردار بوده است و سرمایه‌های بزرگی به نام پیشکسوتان داشته که پشتیبان نیروهای جوان و پرانرژی رادیو می‌باشند به یقین این مسیر هموار و این هدف به سرعت دست یافتنی است و آنچه در شبکه‌های رادیویی طی سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است؛ تحول در برنامه‌های مختلف بر اساس این شعار و با توجه به نیازسنجی‌هایی است که مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما به صورت مکرر انجام می‌دهد و فضای علمی مخاطبان را برای مدیران شبکه‌های رادیو ترسیم می‌کند. مدیران و همکاران محترم شبکه‌ها هم با تحول در جدول پخش برنامه ها، بر اساس طرح ارائه شده، شعار محوری رادیو در سال ۱۴۰۲ را محقق می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز