خبرگزاری کار ایران

پیکر شهرام عبدلی به منزل ابدی بدرقه شد

پیکر شهرام عبدلی به منزل ابدی بدرقه شد
کد خبر : ۱۳۳۴۴۸۷

امروز یکشنبه ۷ اسفند پیکر شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور سینماگران و علاقه‌مندان در مقابل خانه هنرمندان بدرقه و تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد هاشمی (بازیگر و کارگردان سینما) اجرای این مراسم را برعهده داشت. او سخنانش را با سلامی به روح شهرام عبدلی آغاز کرد و گفت: چقدر روزگار بدی است، هیچوقت فکر نمی‌کردم خانه هنرمندان بدون همچون «شهرام» بماند، شهرام جزو نوادر چهره‌های هنری بود که عمیق بود و اندیشه می‌کرد. او نویسنده‌ای تمام عیار بود و استعدادهایش در پس بازیگری او پنهان شده بود. هر چه از او بگوییم کم گفتیم. غم سختی است اما مطمئنم که جای او که همیشه غمخوار و غصه‌دار مردم و دوستانش بود، خیلی خوب است.در شرایطی که مردم ناراحت هستند هنرمندان قدمی از مردم بیشتر ناراحتی دارند و شهرام هم همینطور و طاقت نیاورد. او با همه بزرگی‌اش حقش را در سینما نگرفت.

در ادامه کوروش سلیمانی (بازیگر سینما و تلویزیون) اظهار داشت: من بیست سالی است که شهرام را می‌شناسم و در محضر پروردگار شهادت می‌دهم جز معرفت سخت‌کوشی و دلسوز مردم بودن از او چیزی ندیدم. از عشق او به پدرش، همه می‌دانند، چنین عشقی نشان می‌دهد که او انسان شریفی بوده و مطمئن هستم فرزندانش هم مانند او خواهند بود. شهرام عبدلی سربلند و با افتخار بود. حرص خورد، غصه خورد و تحمل نکرد و شکست. شهرام اگر روی صحنه نتوانست کار کند نوشت و تدریس کرد و ما مانند او کم داریم. من نمی‌توانم به فرزندان شهرام عبدلی نگاه کنم، خدایا خودت به آنها نگاه کن.

پیکر شهرام عبدلی به منزل ابدی بدرقه شد

میرطاهر مظلومی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: شهرام فردی باخرد، شریف و محترم بود. پروژه ۱۴۰ نفری ما تک به تک در حرم امام رضا(ع) شهرام عبدلی را بدون استثنا دعا می‌کردند و کارگردان و تهیه‌کننده هر ساعت و ثانیه در تکاپو بودند. اما پروژه ما «آسوده باش» بود و تنها کسی که آسودگی واقعی نصیبش شد شهرام بود.

پیکر شهرام عبدلی به منزل ابدی بدرقه شد

ایرج راد نیز در ادامه اظهار داشت: تمام کسانیکه شهرام عبدلی را از نزدیک می‌شناختند شیفته اخلاق، رفتار و مشی و معرفت او بودند. اگر شهرام عبدلی را در خیابان می‌دیدید به شما لبخند می‌زد. ما می‌دانم هنرمندان چه مشکلاتی دارند، چه ناملایمتی‌هایی را تحمل می‌کنند و چقدر تلاش می‌کنند اثری ارائه کنند که جامعه را متأثر کند. در دو کار صحنه‌ای افتخار همکاری با شهرام عبدلی را داشتم و می‌دانم که او یکی از بی‌حاشیه‌ترین و عزیزترین هنرمندان بود. نام او در هنر ایران باقی خواهد ماند.

در ادامه این مراسم امیر رحیم‌زاده تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» اظهار داشت: شهرام عبدلی مدت کوتاهی در پروژه همراه ما بود اما در همین مدت کوتاه آسودگی به معنای واقعی را به تک تک ما آموخت. تلاش ما این بود که شهرام با پای خود از بیمارستان بیرون بیاید اما تقدیر همین بود. 

وی افزود: شهرام قبل از رفتنش معجزه خود را رقم زد، وقتی خادمان امام رضا (ع) شب قبل از مرگش به بیمارستان آمده بودند تا او را با پرچم حرم تطهیر دهند، به اصرار همسرش خادمان پرچم را برای دختر بچه‌ای که اتاق بغلی او بستری و فلج مغزی بود، بردند و دیروز به ما خبر دادند این دختر بهبود یافته است.

در بخش پایانی این مراسم محمدمهدی عسگرپور (رئیس هیئت مدیره خانه سینما و مدیرعامل خانه هنرمندان) نیز طی سخنانی اظهار داشت: شهرام عبدلی به شدت سخت‌کوش و خوش‌نام بود و برای کاری که انجام می‌داد ارزش قائل بود. در این مجالس گرد هم می‌آییم که تذکر دهیم،‌ مجالسی همانند این مجلس که در خانه سینما و یا خانه هنرمندان برگزار می‌شود مجالس تذکر و ذکر است. ما در این مجالس اندازه‌های دنیا را با هم مرور می‌کنیم و به هم می‌گوییم که دنیا به همین شکل فانی است. هنرمندانی که از دنیا رفته‌اند با آثارشان باقی می‌مانند و به عنوان افراد زنده برای نسل‌های بعدی تلقی می‌شوند.

پیکر شهرام عبدلی به منزل ابدی بدرقه شد

در این مراسم بازیگرانی چون شهره سلطانی، آناهیتا همتی، گیتی معینی، نیما شاهرخ‌شاهی، رضا توکلی، شکرخدا گودرزی، امیررضا دلاوری، رابعه اسکویی و… حضور داشتند.

گفتنی است شهرام عبدلی از روز جمعه به دلیل خون ریزی مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری بود و سطح هوشیاری او پایین آمده بود و شنبه ۶ اسفند چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز