خبرگزاری کار ایران

مجید رضابالا مطرح کرد؛

«روایت ناتمام سیما» مفهومی انسانی را مطرح می‌کند/ نگاه فیلم یکسویه نیست

«روایت ناتمام سیما» مفهومی انسانی را مطرح می‌کند/ نگاه فیلم یکسویه نیست
کد خبر : ۱۳۲۷۹۸۱

مجید رضابالا معتقد است: فیلم «روایت ناتمام سیما» یک ملودرام است که بیش از اینکه ابعاد اجتماعی آن پر رنگ باشد، مسئله‌ای انسانی را مطرح می‌کند.

مجید رضابالا، تهیه‌کننده سینما، که امسال با فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره قصه و مفهومی که در این فیلم مطرح است، اظهار داشت: فیلم «روایت ناتمام سیما» شاید یک فیلم اجتماعی به حساب آید اما مفهومی انسانی نیز در آن وجود دارد که من بیشتر به آن مفهوم انسانی توجه دارم و فکر می‌کنم تحت هیچ شرایطی این مفهوم کهنه نمی‌شود و همیشه در زندگی انسان چنین مفهومی معنا دارد.

رضابالا خاطرنشان کرد: مفهومی که در «روایت ناتمام سیما» مطرح می‌شود صرف نظر از اینکه فضای مجازی وجود داشته باشد یا خیر، همیشه معنا و مفهوم دارد، اینکه یک نفر با فراهم شدن فرصت به راحتی به فردی دیگر تهمت می‌زند و تمام زندگی او را تحت‌الشعاع تهمت خود قرار می‌‌دهد یا فردی یک خطای بزرگ مرتکب می‌شود و تصور می‌کند که می‌تواند به راحتی مسئولیت اشتباهش را نپذیرد، موضوعی است که در زندگی بشر همیشه وجود داشته و مختص امروز و به وجود آمدن فضای مجازی و کمپین‌هایی چون «می‌تو» نیست. موضوع فیلم «روایت ناتمام سیما» یک موضوع جهان‌شمول است و به نظرم همه انسان‌ها می‌توانند این مفهوم را درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند. در کنار ارائه این مفهوم روایت آن در یک داستان اجتماعی روز باعث می‌شود که بیشتر این مسئله را درک کنیم اما من این فیلم را یک ملودرام می‌دانم و فیلم ملودرام بیشتر از اینکه به وقایع اجتماعی بپردازد به شخصیت‌ها می‌پردازد و فکر می‌کنم مخاطب سینمای ایران هم می‌تواند با قصه و مفهوم آن به خوبی ارتباط برقرار کند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که در این فیلم نگاه یک‌ سویه‌ای به موضوع تعرض جنسی و افشاگری درباره آن صورت گرفته، گفت: من معتقدم که فیلم «روایت ناتمام سیما» اتفاقاً نگاه یک‌ سویه‌ای ندارد و سعی دارد که هر دو جنبه ماجرا را مدنظر قرار دهد. در ماجرای افشاگری‌های فضای مجازی ما با دو نمونه مواجه بودیم که برخی به دروغ به فردی تهمت می‌زدند که او ما را مورد آزار قرار داده و برخی واقعاً مورد آزار قرار گرفته بودند و این را در فضای مجازی اعلام می‌کردند، فارغ از این بحث که پیدا کردن واقعیت از دروغ خود موضوعی حائز اهمیت است در این فیلم می‌بینیم که بخشی از افشاگری‌های صورت گرفته علیه شخصیت اصلی واقعی است و بخشی از این افشاگری‌ها دروغ است و این فیلم با در نظر گرفتن دو جنبه ماجرا، سعی دارد منصفانه به این موضوع بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم دومین همکاری من با علیرضا صمدی است، او فیلمساز جوان و خوش‌فکری است که به نظر من بسیار خلاق است. با توجه به شناختی که از او داشتم و دغدغه‌های فکری‌اش و فیلمنامه خوبی که نوشته بود، به این نتیجه رسیدم که این فیلم می‌تواند اثر باکیفیتی باشد و به همین دلیل در ساخت آن همکاری کردم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز