در نشست مشترک ساترا و دفتر فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد؛
ورود شبکه رشد آموزش و پرورش به ارتقاء سواد تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک با سرپرست اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر(ساترا) تاکید کرد: شبکه رشد، معاونت تولید، انتشارات مدرسه، سینما فلسطین و بنیاد آیسیدیال از ظرفیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای ارتقاء سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر، دانشآموزان و خانوادههای ایشان است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)؛ نشست مشترک مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر با موضوع بررسی زمینههای همکاری طرفین برگزار شد.
بنابراین گزارش دکتر محمدمهدی مؤمنیها، سرپرست اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی در ابتدای نشست به تشریح ساختار سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر، همچنین مسئولیت اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی ذیل معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا پرداخت و بر اهمیت گسترش مباحث سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر از مقطع ابتدایی و از کلاس اول تحصیلی در نظام آموزشوپرورش تاکید کرد.
وی در ادامه به برنامههای اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی در راستای اشاعه سواد رسانهای و سواد تنظیمگری رسانه و اقداماتی ازجمله بررسی انتقادات مردمی در سامانه شکایات مردمی ساپرا، برنامهریزی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی سواد رسانهای و همکاری با سازمانهای مردمنهاد در راستای تنظیمگری مردم محور در فضای مجازی پرداخت.
مؤمنیها با تاکید بر ضرورت گفتمانسازی در حوزه تنظیمگری فضای مجازی در خصوص سامانه ساپرا گفت: این بستر فراهم شده تا کاربران در ایجاد یک فضای مجازی پاک در حوزه صوتو تصویر فراگیر مشارکت کنند.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزشوپرورش هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر، با تأکید بر اهمیت ویژه سواد رسانهای و آموزش آن در سطوح مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: متأسفانه رویکرد مدارس و خانوادهها بیشتر معطوف به تقویت دروس مرتبط با کنکور برای دانش آموزان است و این امر موجب کمتوجهی به دروس مهارتی ازجمله سواد رسانهای شده است.
مزنبی در ادامه به وظایف بخشهای مختلف دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از جمله مجموعه مجلات رشد پرداخت و گفت: قبل از شیوع کرونا، شمار این نشریات به چهل میلیون جلد رسید و امروز دوازده میلیون جلد از مجموعه مجلات رشد برای سنین مختلف به فروش میرسد.
وی خاطر نشان کرد: شبکه رشد، معاونت تولید، انتشارات مدرسه، سینما فلسطین و بنیاد آیسیدیال از ظرفیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای ارتقای سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر دانشآموزان و خانوادههای ایشان است.
در ادامه طرفین توافق کردند در راستای ترویج سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر از ظرفیت تولید محتوا در کتب درسی و مجلات رشد و سایر مجلات و همچنین همکاری درزمینه جشنوارههای رشد استفاده کنند.