خبرگزاری کار ایران

کارگردان مستند مطرح کرد:

«سنت استپانوس» در دست تحقیق و پژوهش است

«سنت استپانوس» در دست تحقیق و پژوهش است
کد خبر : ۱۲۹۶۸۱۸

محمد فرزین‌نیا کارگردان مستند «کنترپوآن» معتقد است، جشنواره «سینماحقیقت» در تمام این دوره‌‌ها باعث افزایش مخاطبان سینمای مستند شده و مخاطبان خود را پیدا کرده است و آن‌ها تنها علاقه‌مندان وفادار مستند نیستند بلکه عموم مردم در میان‌شان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرزین‌نیا مستندساز ایرانی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: چند ماهی است که درحال تحقیق و پژوهش درباره یک طرح هستم که فعلا «سنت استپانوس» نام دارد که نام یکی از کلیساهای قدیمی ایران در منطقه آذربایجان است. باید بگویم که با مستند پیشین من تفاوت‌ها بسیار زیادی دارد چراکه این اثر یک مستند درباره تاریخچه این کلیسا و همچنین حضور یک مبشر در منطقه آذربایجان است.

با توجه به اینکه این کارگردان با مستند «کنترپوآن» به تازگی اکران آنلاین را در طرح اکران حقیقت تجربه کرده است، درباره این شیوه نمایش آثار مستند و تاثیر آن بیان کرد: من به صورت دقیق از تعداد مخاطبان این مستند در زمان نمایش آنلاین آن اطلاع ندارم؛ چه در زمان زمان جشنواره پانزدهم و چه در زمان اکران حقیقت. البته باید بگویم که این مستند در بازه زمانی مناسبی به اکران آنلاین نرفت اما من هم مانند هر کارگردان دیگری از دیده شدن اثری که ساخته‌ام به هر شیوه‌ای استقبال می‌کنم حال می‌خواهد آنلاین باشد یا به صورت حضوری در سینما.

او ادامه داد: این نکته درباره اکران آنلاین آثار مهم است که اگر از آن به عنوان یکی از شیوه‌های نمایش آثار استفاده شود، اتفاقا فرصت خوبی است چراکه اکران آثار به صورت آنلاین این امکان را فراهم می‌کند که مخاطبان بیشتری از نقاط مختلف کشور و حتی در خارج از کشور بتوانند یک فیلم را تماشا کنند و این حسن این شیوه نمایش است. همچنین درکنار اکران آنلاین، نمایش اثر در سالن سینماها نیز مزایای خود را دارد و به کارگردان این فرصت را می‌دهد تا از نزدیک با واکنش‌هایی که مخاطبان نسبت به اثر او داشتند مواجه شود و این مواجهه از ویژگی‌های اکران در سالن‌های سینما است. بنابراین باید بگویم تلفیق این ۲ شیوه اکران به آثار برای دیده شدن کمک می‌کند نه اینکه هرکدام جای آن یکی را بگیرد.

این مستندساز درباره جشنواره «سینماحقیقت» عنوان کرد: این جشنواره از همان اولین دوره تا امروز توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و حداقل من شاهد این اتفاق بودم که جشنواره «سینماحقیقت» عموم مخاطبان را به سوی سینمای مستند هدایت کرده و ما تنها شاهد مخاطبان وفادار و خاص مستند در این سال‌های اخیر نیستیم و این اتفاق مثبتی است.

او در پایان تاکید کرد: اما به هر صورت مانند هر رویداد دیگری این جشنواره نیز دچار فراز و فرودهایی بوده است و ما دوره‌هایی را از این جشنواره به یاد داریم که با حضور فیلمسازان بین‌المللی نه تنها در ایران بلکه جشنواره «سینماحقیقت» در آسیا و در جهان نامی بود که دارای اعتبار بین‌المللی بالایی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز