خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری هفته کتاب مطرح شد؛

انتشار ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب طی سال گذشته/ اختصاص یارانه خرید از سامانه خرید از کتاب فروشی‌ها

انتشار ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب طی سال گذشته/ اختصاص یارانه خرید از سامانه خرید از کتاب فروشی‌ها
کد خبر : ۱۲۹۵۰۳۴

در نشست خبری هفته کتاب از  انتشار  ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب طی سال گذشته خبر داده و عنوان شد: وزارت ارشاد به هر کد ملی که از سامانه خرید از کتاب فروشی‌ها خرید کند یارانه اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

رمضانی با اشاره به آنکه از هفته کناب سال گذشته تا امسال ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب در کشور منتشر شده، گفت: ناشران با گذر ار کرونا به فعالیت‌های خود بازگشتند و دور جدید کارهای خود را آغاز کردند و ما در این مدت شاهد فروش بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی کتاب در کشور بودیم. از اینرو شعار "ما همانیم که میخوانیم" را برای امسال انتخاب کردیم. 

او دامه داد: در ۳۱ استان در سه دسته پویشها و مسابقات، نشستها و تجلیل از فعالان این صنعت در نظر گرفته شده. در بحث عمومی شدن موضوع برای مردم سعی شده اگر کار ارزنده‌ای انجام شده تقدیر شود. کتاب باران کردن شهر را در نظر داریم. از شهریور ماه که حکم دبیری هفته کتاب صادر شد، ستاد هفته کتاب شکل گرفت و اعضای شورای برنامه ریزی هفته کتاب انتخاب و فعال شدند و فعالیت خود را با انتخاب شعار هفته کناب آغاز کردند. سعی بر آن شد تا از کارهای کلیشه‌ای بکاهیم. 

رمضانی خاطرنشان کرد: مجموعا ۶۰ نهاد دولتی و غیر دولتی ۱۰۰ مرکز برنامه‌ریزی و اجرا را تشکیل دادند و اسامی روزهای هفته کتاب از این قرار است: شنبه بیست‌ویکم آبان ماه: کتاب، دانش‌آموز، آینده؛ یک‌شنبه بیست‌ودوم آبان ماه: کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه؛ دوشنبه بیست‌وسوم آبان ماه: کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان؛ سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان ماه: کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛ چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان ماه: کتاب، رسانه و زبان‌فارسی؛ پنج‌شنبه بیست‌و‌ششم آبان ماه: ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر و جمعه بیست‌و‌هفتم آبان ماه: کتاب، ورزش و جوانمردی.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته کتاب، گفت: اکران شهری کتاب‌های برگزیده و برنده جایزه جلال، کناب سال و... را در تهران خواهیم داشت. مجموعه اقلام تبلیغاتی هفته کتاب تولید شده‌اند. شنبه ۲۱ آبان ماه برنامه‌های هفته  کتاب در حرم امام (ره) به شکل رسمی آغاز خواهد شد. اختتامیه جشنواره کتاب و رسانه که بیش از هزار اثر به آن ارسال شده در بخش ایده پردازی اختتامیه خواهد داشت. 

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دیدار ناشران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان کشور را در این هفته خواهیم داشت. تلویزیون اینترنتی کتاب نیز راه‌اندازی می‌شود و کتابداری اطلاع رسانی تصویری می‌شود. سامانه خرید از کتاب فروشی‌ها راه‌اندازی و تبدیل به ویترین کتاب خواهد شد و ۴۰ میلیون تومان خرید را به سوی کتاب فروشی‌ها ارجاع خواهد داد که بخشی از آن یارانه‌ای است که وزارت ارشاد اختصاص داده. برای مثال هر فرد با کد ملی واحد می‌تواند از ۱۰۰ هزار تومان تخفیف و یارانه در ازای خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب بهره‌مند شود. بخش عمده‌ای از ارسال را وزارت ارشاد و بخش دیگر را مخاطبان پرداخت می‌کنند. این سامانه ۲۴ ساعته و برای هر نقطه‌ای از کشور خدمات ارائه می‌دهد. 

او تصریح کرد: امسال مجموعه‌های مختلف اقشار از بخش کارگری گرفته تا ... را در هفته کتاب همراه خواهیم داشت. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۱۷ کتابخانه‌ را افتتاح می‌کند. همچنین پویش معرفی کتاب و پویش مسابقه کتاب‌خوانی در دو رده سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد. 

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز