خبرگزاری کار ایران

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار
کد خبر : ۱۲۷۱۳۱۹

لیم هنگ سوی (گرافیست و تصویرگر) اهل کشور آسیایی مالزی، تلاش دارد با دستمایه قرار دادن سوژه‌های عجیب و غریب به تولید آثار دیجیتال و البته مینیمالیستی بپردازد. گاردین برخی از آثار او با موضوع گربه را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هنر صرفا چند رشته قدیمی و کلاسیک نیست و رشته‌های متعددی دارد که بر اساس خلاقیت هنرمندان کشورهای مختلف روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

مقوله «دیجیتال» هنر یا ابزار

هنر دیجیتال که یکی از دستاوردهای زندگی مدرن است امروز طرفداران بسیاری دارد. هنر دیجیتال محدود به یک یا دو رشته نیست و تقریبا هنرمندان تمام رشته به طور کم و بیش می‌توان از وجود آن بهره ببرند. از مقطعی به بعد بود که هنر عکاسی از آنالوگ به دیجیتال تغییر ماهیت داد و دیری نگذشت که سینما هم به ابزار و ادوات مجهز شد. دوربین‌های فیلمبرداری در مدت زمانی کوتاه پیشرفت بسیار کردند و صدابرداری هم با وجود بستر دیجیتال ره صدساله را در جهت کامل شدن یک شبه پیمود. هنر دیجیتال در موسیقی هم بسیار مورد توجه بوده است. با وجود نرم‌افزارها و سمپل‌ها و سازهای مجازی است که حال هر موزیسین یکی از اتاق‌های خانه‌اش را به استودیویی کوچک اما مجهز تبدیل کرده است. و به مدد وجود بستر دیجیتال است که هر شخص در هر سطح و با هر مقدار دانش می‌تواند آهنگسازی کند یا به خوانندگی بپردازد. در همین راستا باید گفت شاید عرصه دیجیتال در ایران بیش از آنکه باعث ارتقاء و تکامل موسیقی شود آن را دچار آسیب‌هایی کرده است؛ به خصوص در سبک پاپ که عمده طرفداران آن عامه مردم هستند. 

هنر دیجیتال «نامحدود» و گاه «شگفت‌انگیز»

اما هنر دیجیتال محدود به هنرهایی چون سینما، تئاتر و موسیقی نیست و هنرهای تجسمی هم به سهم خود از آن بهره برده است. در این میان یکی از هنرهایی که نسبت به باقی رشته‌ها بهره بیشتری از ادوات دیجیتال برده تصویرگری است. حال تعداد زیادی از هنرمندان ایرانی و خارجی به فعالیت در عرصه نقاشی دیجیتال مشغول هستند. با توجه به شواهد و نحوه عملکرد هنرمندان داخلی می‌توان گفت نقاشی دیجیتال در ایران نسبت به دیگر کشورها طرفداران کمتری دارد. 

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی

«Lim Heng Swee» / لیم هنگ سوی (گرافیست و تصویرگر)، هنرمندی اهل کوالالامپور واقع در کشور مالزی یکی از تصویرگران عرصه دیجیتال است که رسانه گاردین ضمن توضیح درباره او و نحوه فعالیت‌هایش، برخی از آثار او را منتشر کرده است. 

لیم هنگ سوی تصویرگر و گرافیستی است که در خلق و ارائه آثار دیجیتال فعال و خلاق است. او از سال ۲۰۱۹ تا به امروز گربه‌ها را دستمایه خلق آثارش قرار داده است. او خودش تاکنون گربه‌ای نداشته اما گربه‌های ولگرد کشور و اطراف محل زندگی‌اش را سوژه آثارش قرار می‌دهد.

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

لیم معتقد است گربه‌ها تنها و مرموز هستند اما در عین حال ظرافت‌هایی دارند که می‌توان به واسطه هنری چون نقاشی آن‌ها را مورد بازنگری‌های هنرمندانه قرار داد. 

لیم هنگ سوی درباره گربه‌ها و سوژه قرار دادن آن‌ها می‌گوید شکل بدن گربه‌هایی که روی زمین دراز می‌کشند بسیار شبیه کوه هستند. به همین دلیل لیم تصمیم گرفته به واسطه هنر مینیمال و ترکیباتی که مدنظر دارد مناظر رنگارنگ خلق کند. 

گفتنی است لیم هنگ سویی از آن دسته هنرمندان است که تخیل را عنصر مهم و بی‌پایانی می‌داند. سوژه‌های انتخابی او همیشه برای طرفداران و مخاطبانش جالب بوده‌اند و آثارش در نشریه‌ها و سایت‌های معتبر منتشر شده‌اند. در ادامه پس از دیدن چند اثر با موضوعات متنوع، آثار لیم با موضوع گربه پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

برخی آثار  «لیم هنگ سویی» با موضوعات متنوع؛

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

خورشید و نگاه مینیمالیستی تصویرگر به این عنصر مهم طبیعت

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

نگاه فانتزی تصویرگر مالزیایی به میوه‌های تابستانی

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

بدن انسان سوژه‌ دیگر هنرمند برای خلق اثری فانتزی و مینیمال

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

طبیعت در چمدان تصویری دیگر از لیم هنگ سوی

در ادامه برخی از آثار لیم هنگ سوی با موضوع گربه مرور می‌شود؛

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

امواج دریا که گربه‌هایی در آن پدیدار شده‌اند

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

مواجهه تخیلی گربه و گلدان/ گربه برگ‌های گلدان را با پنجول‌هایش شکل می‌دهد

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

بهره‌گیری از آناتومی گربه در ارائه اثری مینیمال

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار 

«کوه، خورشید و گربه» اثر دیگری از  لیم هنگ سوی​

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

نگاهی فانتزی به گربه در آسمان شب که با رنگ‌های سرد خلق و ارائه شده است

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

استتار گربه در میان گل‌هایی تخیلی در فضایی دو بعدی

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

اثری دیگر با موضوع گربه و طبیعت

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

بهره‌گیری از چشم‌های گربه برای ارائه اثری مینیمال و فانتزی

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

مشعل المپیک از دید تصویرگر مالزیایی با نگاهی فانتزی

تلاقی «دیجیتال» و «مینیمال» در آثار تصویرگر مالزیایی+آثار

کوه،‌ خورشید و گربه‌ای بازیگوش اثری دیگر از لیم هنگ سوی

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز