خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ظرفیت مراکز اقامتی گیلان تکمیل است/ افزایش ۳۰ درصدی خارجی‌ها در نوروز

ظرفیت مراکز اقامتی گیلان تکمیل است/ افزایش ۳۰ درصدی خارجی‌ها در نوروز
کد خبر : ۱۲۲۵۶۸۳

مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به آنکه ظرفیت مراکز اقامتی این استان تقریبا تکمیل شده، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر جشنواره‌های مختلف از جشنواره بهار نارنج گرفته تا جشنواره چای و جشنواره‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با فرارسید عید سعید فطر و تعطیلاتی که به همراه دارد، موج جدیدی از سفرهای داخلی شکل گرفته. باتوجه به آنکه تعطیلات عید فطر امسال همزمان با روزهای دوشنبه و سه شنبه بود از این رو سفرهای داخلی نیز در دو بخش صورت گرفت. گروهی از مسافران از ۸ اردیبهشت (پنجشنبه هفته گذشته) تا ۱۳ به سفر رفتند و گروهی دیگر نیز از ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت را برای سفر انتخاب کردند.

در این میان استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران در صدر انتخاب مسافران عید فطر قرار دارند. ولی جهانی (مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان) دراین خصوص به ایلنا گفت: باتوجه به آنکه سفرهای عید فطر از هفته گذشته آغاز شده، درحال حاضر سطح اشغال مراکز اقامتی استان بیش از ۸۰ درصد است و تقریبا تمام مراکز اقامتی اعم از بومگردی، هتل‌ها، مجتمع‌های اقامتی و… پر هستند. البته برخی از مراکز نیز چند جای خالی دارند. نرخ‌ها هیچ تغییری نداشته و بر اساس نرخنامه ارائه شده قیمت‌ها ارائه می‌شود. تمام شهرستان‌های استان و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر پای کار هستند.

او ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها و سواحل استان برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه به منظور میزبانی از مسافران برگزار می‌شود و از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره بهار نارنج در شهرستان لنگرود، جشنواره چای در املش، جشنواره فرهنگی در تالش و… اشاره کرد. تمام موزه‌ها و مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله قلعه رودخان، ماسوله و… در این ایام باز هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته جهانی، تورهای گردشگری نیز در استان فعال هستند که بیشتر به مقاصدی ازجمله رودبار و تالش و آستارا برگزار می‌شوند. در این میان استان گیلان به واسطه تنوع غذایی و ثبت شهر رشت در فهرست یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا، توانسته در حوزه گردشگری خوراک نیز معرفی و توسعه یابد و این حوزه در کنار گردشگری خرید که به واسطه منطقه آزاد بندر انزلی و طبیعت‌گردی که از جمله ویژگی‌های اصلی استان گیلان است، رونق خوبی یافته.

ظرفیت مراکز اقامتی گیلان تکمیل است/ افزایش ۳۰ درصدی خارجی‌ها در نوروز

مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان درپاسخ به این سئوال که ثبت رشت به عنوان شهر خلاق غذا تا چه اندازه توانسته سبب رونق گردشگری خوراک و غذا در این شهر شود، گفت: بیشتر واحدهای ویلایی در رشت و گیلان تبدیل به مراکز ارائه غذا و خوراک گیلانی شده است. اگر در گذشته ۵ تا ۶ رستوران معروف در گیلان وجودداشت، اکنون تعداد این رستوران‌ها به بیش از ۴۰ رستوران رسیده که هریک غذاهای معروف را ارائه می‌دهد و حتا با نام آن غذا معروف و تبدیل به برند شده‌اند. این امر بخصوص در شهر رشت بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته.

او درخصوص حضور گردشگران خارجی در گیلان نیز گفت: در نوروز شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد گردشگران خارجی بودیم که ۹۷ درصد آن‌ها در هتل‌ها اقامت کردند. این گردشگران از کشورهای عربی، ترکیه، اروپا و روسیه بودند.

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بارها تاکید کرده است که با توجه به آنکه ظرفیت مراکز اقامتی دو استان گیلان و مازندران در حال تکمیل است و در مسیرهای تردد این دو استان ترافیک شدید و اعمال محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی می‌شود، پیشنهاد می‌شود که مسافران استان‌های جایگزین را برای سفر انتخاب کنند که از آن جمله می‌توان به گلستان، اردبیل، البرز، خراسان شمالی و سمنان اشاره داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز