خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شد؛

فوت ۷۴۶ نفر در نوروز ۱۴۰۱/ رشد ۵۰ درصدی سفر به جنوب/ رشد ۳۰۰درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱

فوت ۷۴۶ نفر در نوروز ۱۴۰۱/ رشد ۵۰ درصدی سفر به جنوب/ رشد ۳۰۰درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱
کد خبر : ۱۲۱۴۴۵۷

در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از فوت ۷۴۶ نفر در نوروز ۱۴۰۱ و رشد ۵۰ درصدی سفر به جنوب خبر داده شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور اصحاب رسانه و اعضای این ستاد در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

شهریار افندی‌زده (سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی) با اشاره به آنکه در حوزه دریایی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۸۴۸هزار و ۴۸ مسافر دریایی جابجا شدند، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.

او در ادامه به آماده‌باش تمام ستادهای نوروزی در وزارتخانه میراث و گردشگری در سطح ستاد و استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱  اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که حجم سفرها افزایش خواهد یافت و همین اتفاق هم افتاد. بیش از ۹۰درصد حمل و نقل از طریق جاده است که یا از طریق وسایل نقلیه عمومی و یا از طریق وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد. امسال ۴۱۴ اتوبوس و ۳۰هزار سواری در اختیار علاقه‌مندانی بود که قصد سفر داشتند.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه ادامه داد: یک میلیون و ۲۸۳هزار نفر در این مدت از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز، در هر دو بخش داخلی و خارجی، در مجموع  دو میلیون و ۱۹۵هزار و ۱۶۶ مسافر جا‌به‌جا شدند که نسبت به نوروز سال قبل ۵۴درصد رشد داشته است.

به گفته افندی، تنها از طریق فرودگاه امام ۴۱۳هزار و ۲۲ مسافر تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۴درصد رشد داشته است.

او خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، بیشترین تردد را در جاده‌های کشور داشتیم. در مجموع از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ،  ۵۲ میلیون و ۷۷۱هزار و ۷۴۸ تردد بین استان‌ها ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱درصد رشد داشته‌ایم و به طور متوسط در سفرهای بین‌استانی، تردد ۲میلیون و ۲۰۰هزار وسیله نقلیه را ثبت کردیم.

به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، استان خوزستان با ۱۶۷درصد، استان بوشهر با ۱۰۹درصد، استان اصفهان با ۷۸درصد، استان خراسان رضوی با ۷۳درصد و استان هرمزگان با ۷۱درصد بیشترین رشد ترددهای بین‌استانی را به ثبت رسانده‌اند.

او در انتها به آمار تصادف‌های جاده‌ای نیز اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش سفرها آمارها نشان می‌دهد کاهش کشته‌شده‌های تصادف‌ها را داشته‌ایم که آمار دقیق آن از سوی پزشکی قانونی به‌زودی اعلام خواهد شد.

 سرهنگ عین‌الله جهانی (معاون اجتماعی پلیس راهور) نیز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در مجموع ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر امسال از تهران خارج شدند.

او با اشاره به آنکه امسال به دلیل کاهش دما در استان‌های شمالی کشور، شاهد افزایش سفرها به استان‌های جنوبی بودیم در خصوص میانگین تردد گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد به صورت میانگین رشد تردد داشتیم. 

جهانی همچنین درخصوص آمار فوتی‌های نوروز امسال گفت: امسال ۷۴۶ نفر فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. تمام سعی ما بر این بود که شاهد کاهش تصادف‌ها باشیم.

حسن میثمی (مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس کمیته تولید محتوای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) نیز از تولید و انتشار سه هزار و ۷۰۰ مورد محتوا در کمیته اطلاع‌رسانی خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز