«شادی در کسب و کار» در بازار کتاب
کتاب «شادی در کسب و کار» پاسخی شگفتانگیز به همه سوالات شادی در زندگی و شادی در کسب و کار است که این روزها روانه بازار کتاب شده است.
به گزارش ایلنا، انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «شادی در کسب و کار» را با گردآورندگان «محسن مطیعی»، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «راضیه بیرنک»، دانشآموخته دانشگاه علامه طباطبایی چاپ و راهی بازار نشر کرد.
مولف در مقدمه آورده است:
شادی چیست؟ سئوالی که ذهن بشریت را به خود مشغول کرده و انسان با انجام فعالیتهای گوناگونی در پی دستیابی به آن است. «ایمانوئل کانت» در بحث ما بعد الطبیعه اخلاق، شادی را بزرگترین هدف بشر در زندگی بر میشمارد. در واقع خوشحال بودن اولین قدم برای هر کاری است که میخواهیم با موفقیت انجام دهیم. همه ما میخواهیم خوشحال باشیم اما خوشحال بودن به چه معناست و در زندگی روزمره چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا شادتر باشیم؟ چگونه میتوان در محیط کار شاد بود؟
این کتاب پاسخی شگفتانگیز به همه سئوالات شادی در زندگی و شادی در کسب و کار است. شاید بپرسید چرا شادی در کسب و کار؟ از آنجایی که کار جزء جداییناپذیر زندگی انسان است و برای دستیابی به زندگی خوب، مردم باید در سازمانهای خوب کار کنند و این امر موجب میشود بیشتر زندگی خود را در محل کار خود سپری کنند که موجب اهمیت مسأله شادی در کسب و کار است. امروزه مدیران در پی راهکارهایی برای افزایش شادی در کسب و کار هستند چون به طور مستقیم به افزایش بهرهوری و سود و… منجر میشود.
میتوان دو رویکرد نسبت به شادی داشت. رویکرد اول اینکه شادی براساس تجربه زیسته ما بوده و تکرار وضعیت موجب شادی است. مانند، استشمام بویی که از آن خاطرهای فرحبخش داریم یا شنیدن موسیقی که ما را به یاد تجربهای شاد میاندازد.
رویکرد دیگر میتواند شادی را به ماهیت و وضعیتی که در آن قرار گرفتهایم فارغ از تجربه زیسته نسبت دهد. اگرچه از یک نگاه فلسفی شادی متکی به تجربه است اما خبر خوب این است که شادی از اقدامات ما ناشی میشود و اقدامات عملی وجود دارد که میتوانید برای ایجاد شادی بیشتر برای خود و اطرافیان خود انجام دهید.
این کتاب در ۳ فصل گردآوری شده است که در فصل اول در رابطه با شادی و کسب و کار، فصل دوم درباره ۱۰ کلید برای زندگی شاد شامل ایدهها، بینشها و اقدامات عملی که میتوانید برای ایجاد شادی بیشتر برای خود و اطرافیان خود انجام دهید و بالاخره در فصل سوم درباره هر کلید شادی به معرفی کسب و کاری در همان حوزه پرداخته است که میتواند بهعنوان ایدهای برای کارآفرینان در راهاندازی کسب و کارهای مشابه باشد همچنین میتوان با بهکارگیری کلیدهای مطرح در کتاب و افزایش شادی در محیط کار از نتایج شگفتانگیز آن بهره برد.
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران نسخه کاغذی کتاب شادی در کسب و کار را به قیمت ۵۰ هزار تومان و نسخه الکترونیکی آن را به قیمت ۲۵ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.