یک مستندساز مطرح کرد؛
تفاوت شرایط فیلمسازی در تهران با شهرستانها/ اگر بهترین فیلم را هم بسازیم، بازهم تولید شهرستان به حساب میآید
کارگردان مستند «اسماعیل که آمد» معتقد است، نگاه یکسانی به فیلمهای مستند و مستندسازان، در تهران و شهرستان وجود ندارد.
فرشاد احمدی دستگردی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: شرایط فیلمسازی برای مستندسازان در تهران و شهرستان تفاوت دارد. این تفاوتها حتی دربرآوردهای مالی هم دیده میشود. حتی اگر حاصل کار شما خیلی خوب باشد و ارزیابی کیفی خوبی هم بگیرد، به عنوان فیلمی که در شهرستان تولید شده به آن نگاه میشود.
این کارگردان ادامه داد: درباره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان یک رویداد مهم، ترجیح من و اغلب فیلمسازان این است که فیلمها در سالنهای سینما نمایش داده شوند. اما طبیعی است که شرایط اجتماعی، روند واکسیناسیون و شیوع ویروس کرونا میتواند برنامههای تیم برگزار کننده را تحت تاثیر قرار بدهد. نمایش برخط به عنوان یک مکمل، میتواند کامل کننده نمایش فیزیکی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» باشد.
دستگردی درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: پارسال مخاطب جشنواره بودم و فیلمها را آنلاین تماشا کردم. با توجه به شیوع ویروس کرونا، به نظرم اکران آنلاین یک اتفاق مثبت برای سینمای مستند است. پلتفرمها هم در دو سال اخیر فیلمها و سریالهای متعددی را آنلاین نمایش دادند و سینمای مستند میتواند بخشی از این بازار باشد.
فرشاد احمدی دستگردی این روزها در حال آماده کردن دو مستند است. یکی از آنها درباره کوروش اسدی نویسنده و دیگری مستندی درباره کرونا و پیامدهای آن است.