خبرگزاری کار ایران

انتشار به معنای اعتبار نیست

انتشار به معنای اعتبار نیست
کد خبر : ۱۰۹۹۲۰۰

به گزارش ایلنا، اگر از آن دسته افرادی هستید که خبرها را بدون چون و چرا می‌پذیرید، باور می‌کنید و بازنشر می‌دهید، لطفاً رویه‌تان را عوض کنید. خوب است بدانید که رسانه‌ها خط مقدم تولید و انتشار خبر هستند اما باید حواستان به این نکته هم باشد که رسانه‌ها در جهان صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند. برای همین ممکن است بعضی از آن‌ها در ارائه خدمات خود، تنها بخشی از واقعیت‌ها را بیان کنند و حتی واقعیات را دگرگون و وارونه نشان دهند. همچنین هر یک از رسانه‌ها از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام‌ها استفاده میکنند که ممکن است باهم متفاوت باشد که گاهی همین مسئله باعث می‌شود که یک پیام واحد، به صورت‌های مختلف مطرح شود. در مواجهه با هر خبری باید از خود بپرسید که تولیدکننده خبر چه کسی است و پیام این خبر چیست؟ آیا رسانه انتشار دهنده خبر با مخاطب خود صادق است یا در راستای اهدافش به تولید خبر یا انتشار آن می‌پردازد.

#سواد رسانه ای

#فضای_مجازی

#شبکه های اجتماعی

حجم ویدیو: ۳۳.۷۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز