خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ها چگونه آینده را پیش‌بینی می‌کنند؟

رسانه‌ها چگونه آینده را پیش‌بینی می‌کنند؟
کد خبر : ۱۰۹۸۵۰۲

به گزارش ایلنا، نقش سازنده رسانه‌ها در شکل‌گیری و جهت‌دهی به افکار عمومی باعث شده است از ظرفیت آن‌ها در موارد مختلفی از جمله موضوع نگاه به آینده استفاده شود. یکی از این موارد آینده‌پژوهی است. آینده‌پژوهی با علم به اینکه آینده غیرقابل پیش‌بینی است بر اساس تجربیات گذشته و اتفاقاتی که در زمان حال رخ می‌دهد راه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که به درک آینده کمک می‌کند و تا حدودی مشخص می‌کند که رسیدن به اهدافتان چقدر می‌تواند پیچیده باشد. به‌عنوان مثال آیندهپژوهی با بررسی اطلاعات و آمار دانشگاه‌ها و ارتباط آن با صنعت مشخص می‌کند که در 10 سال آینده علم در چه جایگاهی قرار دارد و با انجام چه کارهایی این روند سریع‌تر انجام می‌شود.

رسانه‌ها هم با اطلاع‌رسانی و ترسیم نمای کلی از آینده باعث درک بهتر از آینده می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا مردم با تغییرات مثبت و سازنده راحت‌تر کنار بیایند. آن‌ها می‌توانند در قالب گفت‌وگوهای کارشناسی، ساخت فیلم سینمایی یا پویانمایی تصویری از آینده را در ذهن دانشمندان بسازند. همچنین با ایجاد امید به آینده باعث شکوفایی و بروز استعدادهای جدید شوند که در نهایت تغییرات اجتماعی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

#سواد رسانه ای

#فضای_مجازی

#شبکه های اجتماعی

#آینده_پژوهی

حجم ویدیو: ۱۶.۳۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز