خبرگزاری کار ایران

ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی منتشر شد

ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی منتشر شد
کد خبر : ۱۰۸۰۴۰۷

حمید قنبری از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید قنبری (پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه «همساز») از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد و گفت: این قطعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته و منتشر شده است. 

او ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ‌آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود. 

وی در خصوص ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار داشت: این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است. 

وی انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه‌ای برای پرداختن به ارزش‌های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و افزود: پیام همدلی و همراهی از جمله اصلی‌ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنا بر این مناسبت تقویمی بعد وسیع‌تری به این میدان داده و موضوع ارزش‌های تنوع فرهنگی را در راستای چگونگی بهتر با هم زیستن و درک متقابل به کار گرفته‌ایم. 

 

 

قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و گفت: این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم اندیشی در همنوازی‌ها برای پذیرش اختلاف نظرها و فرهنگ‌های مختلف ادامه خواهد داشت و با رویکردی بین المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می‌پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در قالب کلیپ‌های کوتاه تصویری در فضای مجازی با قابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می‌شوند. 

گفتنی است، در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است. 

تمبوریم از جمله سازهای کوبه‌ای طوق دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولا با دست راست) نواخته می‌شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدا نشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می‌شود و در تمام سبک‌های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می‌شود. این ساز به دلیل صدای بی‌همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولا نقش تکنوازی یا افکت‌های صوتی را به عهده دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز