مجموعهای ۱۴ جلدی از ۱۰ مقاله که باید خواند
نشر هنوز مجموعهای چهارده جلدی را با عنوان یکسان «۱۰ مقاله که باید خواند» منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر هنوز مجموعهای چهارده جلدی در رابطه با مدیریت، برنامهریزی راهبردی، تحول سازمانی و مانند آن را با عنوان یکسان «۱۰ مقاله که باید خواند» منتشر کرد.
این مجموعه مقالات توسط نویسندگان هاروارد بیزینس ریویو نوشته شده و سیدمحمد تقیزادهمطلق آنها را ترجمه کرده است.
این کتابها به شرح زیر است:
*درباره استراتژی:
فهرست مقالات این کتاب شامل: «استراتژی چیست؟»، «پنج نیروی رقابتی که استراتژی را شکل میدهند؟»، «چگونه برای شرکتتان چشمانداز ایجاد کنید»، «مدل کسب و کار خود را عوض کنید»، «استراتژی اقیانوس آبی»، «اسرار اجرای موفق استراتژی»، «استفاده از کارت امتیازی متوازن بهعنوان سیستم مدیریت استراتژیک»، «تبدیل استراتژی بالانشینان به عملیات خط مقدم»، «تبدیل استراتژی عالی به عملکرد عالی» و «تصمیم با کیست؟» است.
*برای مدیران جدید:
فهرست مقالات این کتاب شامل: «وقتی رئیس میشوید»، «چگونه تیمی را که به ارث بردهاید رهبری کنید»، «مدیران تازهکار را از دست خودشان نجات دهید»، «مدیریت محلهای کار پرفشار»، «از علم اقناع استفاده کنید»، «رهبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»، «معمای خود بودن»، «رئیس خود را مدیریت کنید»، «چگونه رهبران، شبکهها را ایجاد و از آنها استفاده میکنند»، «وقت مدیر: میمون بر دوش کیست؟» و «چگونه مدیران، رهبر میشوند» است.
*درباره مدیریت تغییر:
فهرست مقالات این کتاب شامل: «چگونه تغییر را رهبری کنیم؟»، «تغییر به کمک اقناع»، «رهبری تغییر هنگامی که وضع کسب و کار خوب است»، «تغییر اساسی به شیوه ملایم»، «رهبری نقطه عطف»، «راهنمای بقا برای رهبران»، «دلیل واقعی تغییر نکردن مردم»، «رمزگشایی از قانون تغییر»، «جنبه سخت مدیریت تغییر» و «چرا برنامههای تغییر، تغییری به بار نمیآورند» است.
*درباره مدیریت افراد:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «رهبری که نتیجه میگیرد»، «یکبار دیگر: به کارکنان خود چگونه انگیزش میدهید؟»، «سندرم پیشگویی معطوف به شکست»، «مدیران تازهکار را از دست خودشان نجات دهید»، «مدیران بزرگ چه میکنند؟»، «فرایند عادلانه»، «چگونه مهارت یادگیری را به افراد باهوش بیاموزیم»، «چهقدر پایبند اخلاق هستید؟»، «نظم تیم» و «رئیس خود را مدیریت کنید» است.
*درباره ارتباطات:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «روش اقناع خود را تغییر دهید»، «از علم اقناع استفاده کنید»، «قدرت کلام»، «هنر ضروری اقناع»، «آیا سکوت قاتل شرکت شماست؟»، «چگونه سخنرانی بیریا بهنظر برسیم؟»، «داستانگویی»، «چگونه ایدهای درخشان را به کرسی بنشانیم؟»، «پنج پیامی که رهبران باید مدیریت کنند» و «استرس را از گفتوگوهای پراسترس بیرون کنید» است.
*درباره تیم:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «علم جدید ایجاد تیمهای بزرگ»، «چرا تیمها نتیجه نمیگیرند؟»، «نظم تیم»، «هشت راه برای ساختن تیمهای مشارکتجو»، «قدرت پیروزیهای کوچک»، «ایجاد هوش هیجانی گروهها»، «مدیریت تیمهای چندفرهنگی»، «هنگامی که تیمها نمیتوانند تصمیم بگیرند»، «تیمهای هنرمند» و «فواید اختلاف در تیمهای مدیریت» است.
*درباره نوآوری:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «کاتالیزورهای نوآوری»، «جنگ نوآوری را متوقف کنید»، «چگونه جنرال الکتریک خود را دگرگون میکند»، «نقشه نوآوریِ مشتریمدار»، «آیا واقعی است؟ میتوانیم موفق شویم؟ ارزشش را دارد؟»، «شش افسانه درباره توسعه محصول»، «دامهای کلاسیک نوآوری»، «برنامهریزی اکتشافگرا»، «نظم نوآوری» و «قاتلان نوآوری» است.
*درباره هوش هیجانی:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «رهبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»، «رهبری اساسی»، «چرا منصف بودن اینقدر سخت است؟»، «چرا رهبران خوب تصمیمات بد میگیرند؟»، «ایجاد هوش هیجانی گروهها»، «بهای بینزاکتی»، «تابآوری چیست؟»، «چابکی احساسی»، «ترس از بازخورد» و «جوان و بیاطلاع» است.
*درباره رهبری:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ ششم رسیده، شامل: «رهبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»، «مدیر اجرایی اثربخش باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»، «کاری که رهبران واقعا انجام میدهند»، «کار رهبری»، «چرا باید کسی رهبری شما را بپذیرد؟»، «بوتههای آزمایش رهبری»، «رهبری سطح پنج»، «هفت دگرگونی رهبری»، «رهبر اصیل وجود خود را کشف کنید» و «در ستایش رهبر ناکامل» است.
*درباره مدیریت خود:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ دهم رسیده، شامل: «زندگی خود را چگونه میسنجید؟»، «خود را مدیریت کنید»، «وقت مدیر: میمون بر دوش کیست؟»، «تابآوری چیست؟»، «انرژیات را مدیریت کن، نه وقتات را»، «مداراهایی با اضافهبار»، «مدیر بهتری باش، زندگی غنیتری داشته باش»، «شغل خود را احیا کنید»، «لحظههای عظمت»، «از شخص درون آینه چه بپرسیم؟» و «رهبری اساسی» است.
*درباره تصمیمگیری:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ هشتم رسیده، شامل: «دامهای پنهان در تصمیمگیری»، «پیش از اینکه آن تصمیم بزرگ را بگیرید...»، «چگونه از فاجعه اجتناب کنیم»، «غلبه بر فرهنگ بیتصمیمی»، «آنچه درباره تصمیمگیری نمیدانید»، «تصمیم با کیست؟»، «چهقدر پایبند اخلاق هستید؟»، «تصمیمات بهتری بگیرید»، «چرا رهبران خوب، تصمیمات بد میگیرند؟» و «برنامهریزی را متوقف کنید، تصمیم بگیرید» است.
*درباره همکاری:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ پنجم رسیده، شامل: «آیا شما رهبری مشارکتجو هستید؟»، «هوش اجتماعی و زیستشناسی رهبری»، «دور هم جمع کردن مغزها»، «بنگاهی مشارکتجو بسازیم»، «درهم شکستن سیلوهای سازمان»، «شبکههای غیررسمی کارکنانتان را کنترل و هدایت کنید»، «همکاری میخواهید؟»، «درهم شکستن افسانههای مربوط به انترپرایز»، «هنگامی که همکاری داخلی برای شرکت شما بد است» و «کدام نوع همکاری برای شما مناسب است؟» است.
*درباره بازاریابی استراتژیک:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ سوم رسیده، شامل: «تجدیدنظر در بازاریابی»، «برندسازی در عصر دیجیتال»، «نزدیکبینی بازاریابی»، «بازاریابی بد»، «کارت گزارش برند»، «اقتصاد زنانه»، «ارزش پیشنهادی به مشتری در بازارهای کسبوکار»، «به جامعه هوادار برند سر و سامان بدهید»، «تنها عددی که باید آن را افزایش بدهید» و «به جنگ میان فروش و بازاریابی پایان بدهید» است.
*درباره مبانی مدیریت:
فهرست مقالات این کتاب که به چاپ دوم رسیده، شامل: «چگونه با چالش تغییر اخلالگر مواجه شویم»، «سازمانهای تحلیلگر»، «خود را مدیریت کنید»، «رهبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟»، «چگونه کارت امتیازی متوازن را به ابزار مفیدی تبدیل کنیم؟»، «دامهای کلاسیک نوآوری»، «چگونه تغییر را رهبری کنیم؟»، «نزدیکبینی بازاریابی»، «استراتژی چیست؟» و «شایستگی اصلی بنگاه» است.