قدردانی رییس کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس از عملکرد آموزشی شبکه آموزش
رئیس کمیسیون آموزش و تنی چند از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد آموزشی شبکه آموزش سیما قدردانی کردند.
به گزارش ایلنا، علیرضا منادی سفیدانی رییس کمیسیون آموزش سیما و نماینده تبریز با قدردانی از تلاشهای جهادی رسانه ملی در حوزه آموزش با اخذ مصوبه اجماعی همه نمایندگان عضو کیمیسیون و بر اساس ماده ۴۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: گزارش نتیجه فعالیتهای جهادی و آموزشی یکساله صدا و سیما به زودی در صحن علنی مجلس شوراتی اسلامی ارائه و به استماع نمایندگان مردم خواهد رسید.
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر از لزوم جدی حکایت مجلس از رسانه ملی در ابعاد آموزشی سخن گفت و افزود: در مدت حدود یکسال از شروع شیوع کرونا در ایران و آغاز به کار فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران علاقه مندی دانش آموزان و همراهی آنها با این برنامه به عنوان جامعه هدف نشان از جامعهپذیری بالای کلاسهای درس تلویزیونی در نزد مخاطب و محقق شدن اهداف رسانه ملی در این زمینه دارد.
علیرضا منادی سفیدانی در ادامه از ابتکار رییس رسانه ملی نیز برای حرکت جهادی آموزش عمومی در کشور تقدیر کرد.
کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده بابل نیز با قدردانی از اهتمام رسانه ملی به پاسداشت زبان فارسی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از صداوسیما به جهت ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای همه دانشآموزان کشور تشکر کرد و از لزوم حمایت از شبکه آموزش به عنوان یک شبکه راهبردی تلویزیونی برای ارتقای سطح آموزشهای نظری، کاربردی و مهارتی و توجه به اختصاص بودجه برای رسانه ملی به خاطر کمک به حرکت جهادی جدید مدرسه تلویزیونی صحبت به میان آورد.
محمد وحیدی نماینده بجنورد نیز با قدردانی از تبدیل صدا و سیما به یک کلاس بزرگ درس در ابعاد ملی گفت: در مدت شروع به کار مدرسه تلویزیونی شاهد رشد کیفیت آموزش و روش تدریسها بودهایم.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با شروع به کار مدرسه تلویزیونی ایران، در عمل شاهد باز شدن درب کلاسها برای اولین بار برای خانوادهها از طریق امواج صدا و سیما بوده ایم.
نماینده بجنورد در مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه گفت: رسانه ملی با این حرکت به یک مرکز فراگیر آموزشی تبدیل شد و فرآیند آموزش دانش آموزان و همزمان بازآموزی معلمان در شیوه رسانه – معلم شکل گرفت.
متفکر آزاد عضو هیات رئیس مجلس و نماینده تبریز نیز از لزوم حمایت همه جانبه از صدا و سیما در آموزشهای مدرسه تلویزیونی با هزینه بسیار کمتر به جای تامین هزینه تبلت و تلفن همراه با هزینه گزاف و آثار فرهنگی نامطبوع سخن گفت.
حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون نیز با قدردانی از فعالیتهای رسانه ملی در زمینه آموزش در دوران کرونا گفت: با توجه به بازخورد مناسب خانوادهها به برنامه مدرسه تلویزیونی ایران، استمرار پخش این برنامه حتی پس از کرونا لازم به نظر میرسد.
دهمرده در ادمه افزود: باید از قدرت فراگیر تلویزیون برای آموزش حتی با افزایش پوشش بیشتر مناطق مرزی و همچنین تهیه لوح فشرده از برنامهها و توزیع آن در مناطق محروم مبادرت کرد.
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور نیز با تقدیر از حرکت جهادی رسانه ملی در ابتکار راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران و کم نظیر بودن آن در سطح جهان گفت: باید برنامه ریزی لازم از سوی رسانه ملی برای ایجاد مدرسه تعاملی و همچنین آموزش دروس دانشگاهی صورت بگیرد.
نماینده کرمان همچنین یادآور شد: باید تدابیری اتخاذ شود تا مطالب آموزش ارائه شده درشبکه آموزش سیما که دارای استانداردهای مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است برای دانش اموزان مناطقی که هیچگونه دسترسی ندارند (نه اینترنت و نه رادیو و تلویزیون) به کتب کمک آموزشی تبدیل شده و در اختیار آنها قرار گیرد.
مهدی اسماعیلی نماینده شهرستان میانه در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز با قدردانی از توجه رسانه ملی در مدرسه تلویزیونی ایران به سبک زندگی ایرانی – اسلامی از برگزاری آموزشهای ضمن خدمت رسانهای و رسانه پایه از سوی صدا و سیما تشکر کرد و بر استمرار پخش برنامه مدرسه تلویزیونی ایران پس از کرونا تاکید کرد.
مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس یازدهم نیز با قدردانی از صدا و سیما به جهت رها نکردن میلیونها دانش آموز در بحران شیوع کرونا از لزوم توجه رسانه ملی به آموزشهای نمایشی، هنری و پویانمایی سخن گفت.
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون نیز با تقدیر از صدا و سیما به واسطه حمایت از همه دانش آموزان به ویژه حداقل ۴ میلیون دانشآموز محروم از امکاناتی چون اینترنت و موبایل از لزوم توجه آموزشی به تفاوتهای اقلیمی و زبانی سخن به میان آورد و با قدردانی از حرکت بسیار خوب صدا و سیما در تبدیل تهدید کرونا به فرصت آموزش تلویزیونی گفت: در ادامه کار برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شایسته است که به آموزشهای مهارت محور توجه بیشتری داده شود.
شیوا قاسمیپور نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از رسانه ملی به واسطه اهتمام جدی و آموزش دانشآموزان بلافاصله پس از شروع بحران کرونا از لزوم حمایت از آموزشهای نوین رسانهای برای بهبود کیفی سطح آموزش کشور صحبت کرد.
مدیر شبکه آموزش سیما نیز ضمن قدردانی از توجه نمایندگان خانه ملت به تلاشهای رسانه ملی و شبکه آموزش برای آموزش رسانهای در دوران بحران شیوع کرونا از لزوم تعیین ردیف بودجه برای تحقیقات جهت توسعه شیوه آموزش رسانهای سخن به میان آورد.
مسعود احمدی افزادی با اشاره به اینکه تحقیقات کاربردی آیندهپژوهی در دنیا ثابت کرده است که شیوه آموزش رسانهای جزء لاینفک و ضروری و تکمیل کننده آموزش است از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست، ردیف بودجهای مشخصی برای عملیاتی شدن این اقدام مهم آموزشی در کشور اختصاص دهند.
مدیر شبکه آموزش سیما افزود: از آنجا که نظام آموزشی آینده در دنیا نظام رسانه محور خواهد بود، شایسته است که مجلس شورای اسلامی نگاه ویژهای به توسعه این شیوه برای آینده آموزش کشور داشته باشد.
مسعود احمدی افزادی با اشاره به این موضوع درباره شرایط آینده آموزش رسانهای در صدا و سیما تصریح کرد: آموزشهای درسی رسانه ملی با توجه به استقبال مناسب بدون شک به دوره کرونا محدود نخواهد شد و پس از آن نیز با هدف تحقق عدالت آموزشی و تکمیل کننده آموزش رسمی و حضوری، ادامه خواهد داشت.
مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به آمادگی رسانه ملی از اولین روزهای تعطیلی مدارس در اسفند سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا گفت: به فاصله سه روز از اعلام تصمیم تعطیلی مدارس، برنامه ریزی آموزشی آغاز شد و در هفته اول ۲۴ کلاس درس و در هفته دوم ۹۰ کلاس درس در این شبکه به آموزش محصلان در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و تا کنون نیز بالغ بر ۶ هزار کلاس درس در مدرسه تلویزیونی ایران پخش شده است که این میزان تا پایان سال ۹۹ به ۹ هزار کلاس درس خواهد رسید.
احمدی افزادی با اشاره به نظام آموزشی در برخی کشورهای دنیا گفت: نظام رسانهای که در این مدت در کشور شکل گرفت در دنیا بیبدیل بود و برخی کشورهای اروپایی نیز از این مدل الگوگیری کردند.
وی با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی شبکه تلویزیونی آموزش ۳/۹۷ درصد میباشد گفت: آموزش در این شبکه در دوره کرونا در دو بخش اصلی متمرکز شد، تحقق عدالت آموزشی در فضای کشور به این ترتیب که همه دانش آموزان ایران اسلامی چه در کلان شهرهای برخوردار و چه در مناطق محروم همه به یک اندازه از تدریس با کیفیت بهرهمند شدند.
مدیر شبکه تلویزیونی آموزش افزود: اطلاعرسانی و آگاهی بخشی برای سلامت جامعه در مقابل این ویروس، بخش دیگری از فعالیتها و اقدامات آموزشی رسانه ملی در این دوره بود.
احمدی افزادی از جمله مزایای تلویزیونی شدن آموزش در کشور را صرفه جویی جدی در منابع کشور اعلام کرد و افزود: اتفاق علمی–آموزشی مثبت دیگری که در این دوره محقق شد همسانسازی تدریس در کشور بود و وارد دوره رسانه معلم در کشور شدیم چرا که همه معلمان در همه سطوح تجربی و آموزشی در همه نقاط کشور به یک شیوه تدریس رسیدند.
وی به زمانبندی مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و گفت: کلاسهای آموزشی تا ۲۸ اسفند ۹۹ ادامه دارد و پس از آن از ۱۴ فرودین تا اول تیرماه ادامه مییابد و از اول تابستان نیز مدرسه مهارتی با آموزشهای کاربردی برای دانش آموزان خواهیم داشت.
احمدی افزادی با تاکید براینکه آموزش تلویزیونی، مکمل آموزش رسمی در کشور است و نه جایگزین آن اظهار داشت: روند جامعهپذیری دانش آموزان و فرزندان کشور در مدارس و گروههای اجتماعی شکل میگیرد، لذا آموزشهای رسانهای هیچگاه جایگزین آموزش رسمی نخواهند شد.