برگزاری کمپین بهار چینی فرصتی برای حفظ نام ایران در حافظه بازار گردشگری چین
معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپین «قرنها دوستی؛ سومین عید بهاره چینیها در ایران» در بازه زمانی ۲۴ بهمن الی ۹ اسفند سال جاری همزمان با عید بهاره چینی به صورت مجازی است.
به گزارش ایلنا، محمد قاسمی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی) اعلام کرد: به منظور حضور مستمر و موثر در بازار گردشگری چین و همچنین زنده نگه داشتن نام ایران در حافظه بازار بزرگ این کشور با بیش از صد و هفتاد میلیون گردشگر خروجی برای دوران پسا کرونا، معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپین «قرنها دوستی؛ سومین عید بهاره چینیها در ایران» در بازه زمانی ۲۴ بهمن الی ۹ اسفند سال جاری همزمان با عید بهاره چینی به صورت مجازی است.
محمد قاسمی افزود: فعالیتهای مربوط به این کمپین در چندین گام صورت پذیرفت. در گام نخست، از استانهای مقصد گردشگران چینی خواسته شد تا محتوای تبلیغاتی خود را متناسب با علایق و سلایق چینیها و بر اساس راهنماهای فنی ابلاغی در قالب عکس، کلیپ و متن آماده و به معاونت گردشگری وزارتخانه ارسال کنند.
او افزود: در گام دوم، آثار تولیدی از نظر تکنیکی و محتوایی ارزیابی و صحتسنجی شد و آنهایی که شرایط فنی لازم را احراز کردند در زمینه متن و روایت توسط کارشناسان یک شرکت دو ملیتی ایرانی- چینی مورد تطبیق و ویرایش ترجمهای و زبانشناختی قرار گرفتند.
قاسمی ادامه داد: در گام بعدی، انواع محتوای نهایی شده بهمراه پیام تبریک وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به زبان چینی در سایت جامع گردشگری کشور موسوم به «ویزیت ایران» زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بارگذاری شد.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اضافه کرد: در مرحله آخر، لینک مربوطه در سطح وسیعی به وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تشکلهای حرفهای گردشگری، نمایندگیهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در چین، رایزنیهای فرهنگی کشور و سایر گروههای فعال گردشگری اطلاعرسانی شد و از آنها خواسته شد تا نسبت به بارگذاری لینک مذکور در فضای مجازی تحت اختیار، استفاده از محتوای تولیدی در سایر فعالیت¬های تبلیغاتی و اطلاعرسانی مناسب پیرامون کمپین مذکور به بخش خصوصی کشور چین اقدام نماید.
گفتنی است محتوای این کمپین از طریق لینک https://www.visitiran.ir/node/6555 قابل دسترسی است.