خبرگزاری کار ایران

یک کاریکاتوریست مطرح کرد:

​طراحی استیکر تمرین خوبی برای طراحی شخصیت است/ می‌توان بین مردم محبوب شد

​طراحی استیکر تمرین خوبی برای طراحی شخصیت است/ می‌توان بین مردم محبوب شد
کد خبر : ۱۰۰۳۴۳۶

علی رادمند کاریکاتوریست، تصویرگر و طراح گرافیک که عضو هیات داوران و مدرس کارگاه‌های آنلاین در دومین دوره از جایزه استیکر است، کارگاه‌های برگزار شده را بسیار مفید و قابل بهره‌برداری ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رادمند عضو هیات داوران و مدرس کارگاه آنلاین دومین جایزه سال استیکر در بخش ثابت درباره ایده راه‌اندازی کارگاه‌ها در این دوره از رویداد گفت: ایده این کارگاه‌ها سال گذشته و در اولین دوره شکل گرفت. 

وی افزود: در زمان داوری آثار دوره پیش بر اساس کارهایی که به دستمان رسیده بود به این نتیجه رسیدیم که خیلی از تصویرسازها نمی‌دانند استیکر چه تفاوتی با تصویرسازی دارد و تعداد زیادی از آثار رسیده بیشتر تصویرسازی بودند تا استیکر، یعنی آن قاعده و قانون‌هایی که در طراحی استیکر باید رعایت شود، مدنظر قرار نگرفته بود. 

وی با اشاره به اینکه از همانجا جرقه این کارگاه‌ها زده شد، عنوان کرد: با دوستان آیگپ تصمیم گرفتیم برای دوره بعد این جایزه، توضیحاتی را به شرکت‌کننده‌ها بدهیم تا بتوانند بهتر و درست‌تر طراحی کنند. این ایده از آنجا شکل گرفت و قبل از اینکه دوره جدید آغاز شود، تصمیم گرفته شد که این کارگاه‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم تا تصویرسازها بتوانند از آن‌ها استفاده و مسیر درست‌تری را برای طراحی استیکر طی کنند. 

این کاریکاتوریست درباره بازخوردی که از شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آنلاین دومین جایزه سال استیکر دریافت کرده‌اند، گفت: کارگاه‌ها بسیار مفید بود و خیلی مورد استقبال قرار گرفت. بازخوردها و واکنش‌های بسیار خوبی دریافت کردیم و بسیاری از افرادی که از کارگاه‌ها استفاده کرده بودند، این کارگاه‌ها را مفید و موثر ارزیابی کردند. 

وی درباره کارآیی آموختن طراحی استیکر گفت: فارغ از بحث درآمدزایی می‌توانم به این نکته اشاره کنم که کسی که طراحی استیکر را یاد می‌گیرد، می‌تواند مجموعه‌های استیکر مختص به خودش را بسازد و برای دوستانش بفرستد که این کار برای شخص هنرمند بسیار باارزش است. همچنین از آنجایی که در طراحی استیکر حالت‌های مختلفی باید طراحی شود، تمرین بسیار خوبی برای تصویرسازی است تا افراد بیاموزند چگونه حس‌های مختلف را به تصویر دربیاورند. هر چه این کار را بیشتر انجام دهند در تصویرسازی قوی‌تر می‌شوند و زمانی که بخواهند تصویرسازی کتابی را انجام دهند، حس‌هایی که می‌خواهند در کاراکترشان داشته باشند، خیلی راحت‌تر می‌توانند به تصویر بکشند. 

این انیماتور همچنین درباره شاخصه‌های موثر در مخاطب‌پسند بودن استیکرها بیان کرد: استیکر برای مخاطب‌پسند بودن باید خیلی کاربردی باشد. این مهم‌ترین نکته برای طراحی یک استیکر خوب است. 

رادمند در پایان توضیح داد: وقتی من مجموعه استیکری طراحی کنم که مردم در طول روز مرتب از آن‌ها استفاده کنند یک مجموعه استیکر کاربردی خواهد بود. به نظر من تعداد هر مجموعه نیز مهم است، اگر یک مجموعه استیکر تعدادش به حدی باشد که افراد تمام استیکرهایی را که در طول روز استفاده می‌کنند در آن مجموعه بیابند، آن مجموعه برایشان محبوب می‌شود و همین امر موجب محبوبیت، پرطرفدار شدن و گسترش یافتن یک مجموعه می‌شود. 

وی افزود: با برگزاری جایزه سال استیکر توسط شبکه اجتماعی تمام خدمات آیگپ و راه‌اندازی کارگاه‌های آنلاین آموزش طراحی استیکر هنرمندان، طراحان و علاقه‌مندان به طراحی استیکر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، ضمن آموختن این هنر و تقویت مهارت خود، مجموعه‌هایی را طراحی کنند که بین مردم رواج پیدا کند که این رواج و دیده‌شدن برای هر هنرمندی مطلوب است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز