خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه‌های ساخت فضای آموزشی و تکمیل مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

امضای تفاهم‌نامه‌های ساخت فضای آموزشی و تکمیل مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان
کد خبر : ۱۵۴۷۹۸۱

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت : اداره کل نوسازی مدارس استان با هدف ارتقای عدالت آموزشی سه تفاهم‌نامه مهم با مشارکت خیرین نیک‌اندیش برای ساخت و تکمیل مدارس شبانه‌روزی در شهرستان‌های سرباز، راسک و دلگان به امضا رساند ، این پروژه‌ها گامی استوار در راستای بهبود زیرساخت‌های آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان در مناطق محروم استان و پیشرفتی بی‌سابقه در راستای توسعه پایدار استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، میثم لک زایی اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، تفاهم‌نامه‌هایی برای ساخت و تکمیل مدارس و خوابگاه‌های شبانه‌روزی در شهرستان‌های سرباز، راسک و دلگان با خیرین نیک‌اندیش امضا کرد که هدف از اجرای این پروژه‌ها ایجاد محیطی استاندارد و امن برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و ارتقای کیفیت آموزش در سیستان و بلوچستان است.

تکمیل هنرستان کشاورزی حاجی‌آباد سرباز

وی افزود: پروژه تکمیل هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی در حاجی‌آباد شهرستان سرباز با مشارکت خیر نیک‌اندیش آقای منصور شاکری فرد و به همت اداره کل نوسازی مدارس آغاز شد. 

وی با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: این هنرستان برای آموزش‌های مهارتی و کشاورزی طراحی شده و به دلیل امکانات شبانه‌روزی  پذیرای دانش‌آموزان از روستاهای دوردست نیز خواهد بود که نقش بسزایی در آماده‌سازی جوانان برای حضور مؤثر در جامعه و بازار کار ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره بر تفاهم نامه احداث مدرسه شبانه‌روزی پسرانه در روستای پیشین در شهرستان راسک، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه شبانه روزی پسرانه با مشارکت خیر بومی گرانقدر حاج اسلم بندوز  با زیربنای ۱۱۴۵ متر مربع شامل فضاهای آموزشی و خوابگاهی منعقد شد.

لک زایی بیان کرد: این مدرسه فرصتی نوین برای ادامه تحصیل و پرورش نسل‌های آینده در منطقه محروم راسک ایجاد می‌کند.

وی به سومین پروژه مهم احداث خوابگاه جدید در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان دلگان بخش چاه هاشم اشاره کرد و اعلام کرد: این خوابگاه با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و با هدف اسکان دانش‌آموزان مناطق دوردست ، کاهش مشکلات رفت‌وآمد و بهبود تمرکز دانش‌آموزان طراحی شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به استقبال گسترده از این پروژه تصریح کرد: این خوابگاه بخشی از طرح جامع توسعه آموزشی استان است و از طریق ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای دانش‌آموزان محروم گامی مهم در جهت توانمندسازی و حمایت از استعدادهای بومی به شمار می‌آید.

 لک‌ زایی در پایان با تقدیر از نقش خیرین بومی و مشارکت آنان در تحقق این پروژه‌ها یادآور شد: چنین پروژه‌هایی با حمایت خیرین، کشور را یک گام به سوی عدالت و پیشرفت نزدیک‌تر می‌کند و به کاهش شکاف آموزشی میان مناطق محروم و برخوردار کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز