خبرگزاری کار ایران

۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر : ۱۵۴۴۱۲۹

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این میزان بیمه شده نیز ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش ایلنا ، شهریار شهرکی امروز در نشست با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت در محل سالن کنفرانس مرکز بهداشت استان برگزار شد اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه بیمه سلامت در دولت قبل انجام شده، اقدامات بسیار ماندگار و اثرگذاری بوده و این اقدامات در دولت جدید استمرار داشته و حتی گسترده تر و با تعهدات بیشتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بیمه سلامت «سی سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» است، گفت: دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۰ درصد جمعیت استان است و از این میزان بیمه شده نیز ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: دهک‌های یک تا پنج ۴۴۰ هزار نفر، روستاییان یک میلیون ۷۲۰ هزار نفر و دهک ده نیز پنج هزار و ۶۰۰ نفر هستند که در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در استان هستند.

شهرکی یادآور شد: بیمه سلامت استان در حال حاضر با هزار و ۱۴۰ موسسه طرف قرارداد است که هزار و ۱۵ موسسه در حوزه سطح دو و ۲۳۵ تا در حوزه سطح یک طرف قرارداد هستند.

شهرکی بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم در صورتی که دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم به عبارتی سهم دولت در تأمین هزینه‌های درمان در استان بیشتر از ۷۵ درصد است.

وی در اشاره به تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب العلاج تلقی می‌شود که این بیماران در قالب بسته تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سال گذشته هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج شده و امسال نیز تاکنون حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه پرداخت شده است.

شهرکی ادامه داد: مردم برخلاف اطلاع رسانی که شده اطلاعات زیادی از صندوق صعب العلاج ندارند و این صندوق بر حسب توان، تلاش دارد هزینه‌های افراد زیر دهک های ۵ را کم کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اذعان کرد:  استان ما تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند

شهرکی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تا کنون ده میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت کردیم و بیمه سلامت در این زمینه دستگاه برتر شده است، گفت: در بحث هزینه های درمان اعتیاد نیز سال گذشته معادل ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای درمان اعتیاد هزینه شده و ۷۸ مرکز درمان ترک اعتیاد در استان داریم که با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: در بحث معلولین نیز سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای درمان معلولان پرداخت شده اما این میزان در سال گذشته با همکاری بهزیستی استان به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با افزایش یافته، همچنین با تمام مراکز توانبخشی استان قرارداد بسته شده است.

شهرکی با بیان اینکه سرانه پرداختی به پزشک خانواده در استان افزایش یافته، گفت: برای اولین بار در دو سال اخیر در سیستان و بلوچستان هیچ مرکزی بدون پزشک نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در بحث تعهدات دارویی این تعهدات به صورت گسترده افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی Csp.ihio.gov.ir bimehsalamatiranian.irو همچنین با شماره گیری کد #1666* می‌توانند از طریق تلفن همراه خود نسبت به استعلام بیمه ای اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز