سردار جزایری:
ایجاد شکاف بین مردم و سپاه حربه دشمن است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح سپاه را سرمایه ملی مردم ایران دانست و تاکید کرد: دشمان به دنبالی ایجاد شکاف بین مردم و سپاه هستند.
به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود جزایری در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه گفت: روابط عمومی موفق میتواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمانهای مربوطه و مردم، رابطه مفید برقرار کند.
وی افزود: یکی از نخستین نهادهایی که هم زمان با تولد و شکلگیری سپاه ایجاد شد، روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسین برانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاعرسانی عبور کرده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیتهای عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و تصریح کرد: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.
جزایری ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمههای دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثیسازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده است و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.
وی روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب میتواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیتسازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمانها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت کند.
این مقام عالی نظامی نقش روابط عمومی سپاه در خنثیسازی عملیات روانی و هجمهای رسانهای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و ابراز داشت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیتسازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایتهای فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم میسازد.
جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقهای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم بیان کرد: عدالتخواهی و ظلمستیزی، قانونگرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاشگری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاستزدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجستهتر از همه مصونیت و دینگرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.
وی همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه یادآور شد: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزشهای انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد اقدام غیرهوشمند و کمککننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح شناخت محیط زیست و مأموریت را از مؤلفههای مهم در موفقیت یک روابط عمومی هوشمند و کارآمد دانست و عنوان کرد: اشراف در روابط عمومی در سه حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیکهای عملیات روانی دشمن از موضوعاتی است که موفقیت بیشتر روابط عمومی سپاه را همواره تضمین کرده است.
جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاشهای روابط عمومی سپاه در بهرهگیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیتهای رسانهای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکید کرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقشپذیری جامعه رسانهای کشور که بحمدالله عالمانه و مسئولانه در دستورکار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام بخش و امیدآفرین است.