خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی، هدف اصلی تشکیل دفاتر بازرسی است

تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی، هدف اصلی تشکیل دفاتر بازرسی است
کد خبر : ۱۶۰۲۶۸۵

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه پاسخگویی سریع و بی‌واسطه به شکایات مردم و رسیدگی به مشکلات آنان بدون پیچیدگی‌های نظام اداری، فلسفه اصلی تشکیل دفاتر بازرسی در کشور است، تأکید کرد هدف اصلی این دفاتر، تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی است

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علاءالدین رفیع‌زاده، در گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم رئیس‌جمهور و هیئت دولت مطرح است، اظهار داشت: این نگاه ویژه، فرصتی ارزشمند برای آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهداف دولت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش به‌عنوان نهادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: نوع تعامل آموزش و پرورش با جامعه، تأثیر مستقیمی بر نگرش مردم نسبت به دولت و حاکمیت خواهد داشت.

رفیع‌زاده دفاتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در وزارتخانه‌ها را بازویی توانمند برای وزیر دانست و افزود: نظارت بر اهداف و برنامه‌ها، ارزیابی عملکرد کارکنان، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد از جمله اهداف کلیدی تشکیل این دفاتر در وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پاسخگویی سریع و بی‌واسطه به شکایات مردم و رسیدگی به مشکلات آنان بدون پیچیدگی‌های نظام اداری، فلسفه اصلی تشکیل دفاتر بازرسی در کشور است، تأکید کرد: هدف اصلی این دفاتر، تسهیل در رسیدگی به مشکلات مردم بدون معطلی است.

معاون رئیس‌جمهور همچنین راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری را اقدامی در جهت تسریع در پاسخگویی به مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای تحقق شعار «دولت باید صدای بی‌صدایان باشد» طراحی شده است و مردم از طریق آن احساس خواهند کرد که صدای مشکلاتشان شنیده شده و برای حل آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز