خبرگزاری کار ایران

اسلام دوست در تذکر شفاهی:

کاهش سهمیه سوخت نفت سفید مناطق ییلاقی، کوهستانی و صعب العبور ظلم به مردم است

کاهش سهمیه سوخت نفت سفید مناطق ییلاقی، کوهستانی و صعب العبور ظلم به مردم است
کد خبر : ۱۵۳۷۶۹۵

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سهمیه سوخت نفت سفید مناطق ییلاقی، کوهستانی و صعب العبور از ۱۱۰ لیتر به ۶۰ لیتر کاهش یافته است. در صورتی که نفت سفید به لحاظ نبود گاز و برق در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است و از ضروریات زندگی مردم است.

به گزارش ایلنا، یاسر اسلام دوست در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تقدیر و تشکر می کنم از سپاه مقتدر و شجاع پاسداران انقلاب اسلامی که دیروز و دیشب دل میلیون ها ایرانی و غیر ایرانی را با عملیات وعده صادق (۲) شاد کرد و به این عزیزان دست مریزاد می گویم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت از وی پیگیری مجدانه بابت کاهش سهمیه سوخت نفت سفید مناطق ییلاقی، کوهستانی و صعب العبور را درخواست کرد و افزود: متاسفانه سهمیه سوخت نفت سفید این مناطق از ۱۱۰ لیتر به ۶۰ لیتر کاهش یافته است. آقای وزیر نفت سفید به لحاظ نبود گاز و برق در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است و از ضروریات زندگی مردم است.  

وی افزود: متاسفانه شرکت فرآورده های نفتی اقلیم این مناطق را اقلیم ۳ در نظر گرفته است، در صورتی که با توجه به اینکه به فصول سرد سال نزدیک می شویم با کوچک ترین تغییر آب و هوا در این مناطق برف و باران می بارد و مردم برای تهیه مایحتاج سوختی خود به سختی تردد می کنند.

اسلام دوست ادامه داد: آقای وزیر این مردم به خودی خود مظلوم هستند، خانه های آبا و اجدادی آن ها تخریب شده و منابع طبیعی دست از گلوی آن ها بر نمی دارند، شما هم که سهمیه نفت آن ها را کم می کنید خواهش می کنم این موضوع را مجدانه پیگیری کنید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، گفت: هرچند ایشان تازه بر مسند این وزارتخانه تکیه زده اند اما لازم است به ایشان تذکر دهیم ۲۱ سال از شروع عملیات اجرایی کمربندی شهرستان تالش می گذرد اما چون جایی نداریم تریلی ۱۸ چرخ و کامیون ۱۰ چرخ از داخل شهر عبور می کند، وقتی که مردم در فصول گردشگری و تردد مسافران قرار می گیرند به استیصال می رسند و شرایط سختی دارند. مجبورند راهی که در ۱۰ دقیقه می توانند طی کنند را با حضور مسافرین و عدم وجود آن کمربندی ۲ تا ۳ ساعت طی می کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز