خبرگزاری کار ایران

نوروزی در تذکر شفاهی:

مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ساماندهی کارکنان دولت به کمک مجلس بیاید

مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ساماندهی کارکنان دولت به کمک مجلس بیاید
کد خبر : ۱۵۱۳۳۲۶

نماینده مردم علی‌آباد کتول گفت: انتظار ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که با لایحه ساماندهی کارکنان دولت مخالفت نکند و کمک کنند این کاری که مجلس یازدهم انجام داده و همکاران ما در مجلس دوازدهم همه نسبت به ان نظر مثبت دارند، به سرانجام برسد.

به گزارش ایلنا،رحمت‌الله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جلسه گفت: بحث تبدیل نیروهای شرکتی بارها به صحن علنی مجلس آمده است،  جوانان ما چشم‌انتطارند؛ ما انتظار داریم در جلسه روز چهارشنبه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دست شرکت‌ها را کوتاه کنند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول ادامه داد: خیلی از این نیروهای زحمتکش ۱۷ سال -بیشتر یا کمتر- کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، باید قرارداد آن‌ها مستقیم  و بدون واسطه شرکت‌ها باشد و بهره‌وری بالا برود؛ بنابراین انتظار داریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با این لایحه مخالفت نکند و کمک کنند این کاری که مجلس یازدهم انجام داده و همکاران ما در مجلس دوازدهم همه نسبت به ان نظر مثبت دارند، به سرانجام برسد.

وی خطاب به حاجی‌بابایی گفت: از شما به عنوان رئیس جلسه انتظار داریم که از مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهید با مجلس همراهی کند؛ اگر بار مالی هم داشته باشد،برای شرکت‌ها دارد که ۴ میلیون از کارگران زحمتکش می‌گیرند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول با اشاره به عدم پرداخت پول کلزا و گندم کشاورزان حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد:  ما در برنامه بودجه امسال، ۱۶۲ همت برای این منظور تصویب کردیم؛ اما با وجود این و دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری نسبت به کشاورزان داشته و دارند، هنوز مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه اقتصاد استان گلستان از کشاورزی است، اضافه کرد: متاسفانه برق چاه‌های آب کشاورزان قطع است. آقایان وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه ما به چه زبانی بگوییم هنوز پول گندم و کلزایی که در اردیبهشت و خردادماه برداشت شده به کشاورز پرداخت نشده است.

وی با اعلام اینکه ما صدای کشاورزانیم، خطاب به رئیس جلسه امروز صحن گفت: آقای حاجی‌بابایی، همان‌طور که از دیگر موارد دفاع می‌کنید، از اقتصاد مردم مظلوم و محروم گلستان که معیشتشان کشاورزی است هم دفاع کنید. کشاورزان الان باید برای کشت پاییز خود کود، سم بخرند و آبیاری کنند، اما هنوز پول گندم خود را دریافت نکردند.

نوروزی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه در حمایت از کشاورزان و تولید سخن گفته‌اند. مردم امسال بالغ بر ۱۰ میلیون تن گندم تحویل داده‌اند، چرا نباید هزینه زحمت‌های خود را به موقع دریافت کنند؟

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس اول و رئیس جلسه امروز مجلس در سخنانی در پاسخ به تذکرات نوروزی، گفت: در بحث کشاورزان همان‌طور که اشاره شد،۱۷۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰ میلیون تن گندمی که کشاورزان تا امروز تحویل دادند، تخصیص داده شده است. که طبق گزارش کمیسیون کشاورزی، ۹۳ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شده است و ۴۰ هزار میلیارد تومان جدید هم مجوز گرفته‌‌اند.  

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: در بحث نیروهای شرکتی هم همان‌طور که مستحضرید، مجلس شورای اسلامی دو بار لایحه ساماندهی کارکنان دولت را بررسی و مصوب کرده است؛ یک سری ایرادات قانونی داشته که در حال پیگیری و رفع است. در این مسیر هم مساعدت دولت و هم کمک مجلس و دستگاه‌های نظارتی را نیاز دارد

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه این موضوع هرطور که شده باید قانون‌مند شود، افزود: متاسفانه نحوه استفاده از نیروهای شرکتی در برخی جاها برده‌داری نوین است که حتما باید جلوی آن را بگیریم و اجازه ندهیم که برخی شرکت‌ها از این مسئله سواستفاده کنند. البته حقیقتاً مجلس برای این موضوع همت کرد و پای آن ایستاد. مجلس دوازدهم هم پای کار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است تا بتوانیم آن را به جای مطلوبی برسانیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز