خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه:

خانواده‌های داری فرزند سندروم‌داون مشاوره حقوقی رایگان دریافت می‌کنند

خانواده‌های داری فرزند سندروم‌داون مشاوره حقوقی رایگان دریافت می‌کنند
کد خبر : ۱۵۲۷۵۶۸

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در راستای پیگیری مباحث مربوط به حقوق عامه در مرکز وکلا در تفاهم‌نامه‌ای با کانون خیریه سندروم داون ایران مقرر شد در راستای حل معضلات خانواده این عزیزان خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره خانواده رایگان ارائه شود.

به گزارش ایلنا، آیین آغاز اجرای طرح خدمات مشاوره رایگان حقوقی روانشناسی و مددکاری به افراد دارای سندروم داون و خانواده‌های آن‌ها از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا در کانون خیریه سندروم داون ایران برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در این آیین گفت: در راستای پیگیری مباحث مربوط به حقوق عامه در مرکز وکلا در تفاهم‌نامه‌ای با کانون خیریه سندروم داون ایران مقرر شد در راستای حل معضلات خانواده این عزیزان خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره خانواده رایگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه امروز اجرای طرح ملی با وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون، همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: در این طرح ملی مقرر شد برای مدت ۲ سال خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون از خدمات مشاوره رایگان بهره ببرند.

پوراندخت بنیادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران با بیان سخنانی درباره این طرح ملی گفت: به دلیل وجود مشکلات حقوقی و نیز روانکاوی خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون و هزینه‌های گزافی که به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود، با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وارد مذاکره شدیم تا خانوده ۱۲۰ هزار سندروم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روان‌شناسی رایگان استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل ۵ نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز