خبرگزاری کار ایران

حمیده زرآبادی در پاسخ به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی روستاییان:

دولت پزشکیان برای حل مشکلات روستاییان مصمم است

دولت پزشکیان برای حل مشکلات روستاییان مصمم است
کد خبر : ۱۵۰۰۹۵۹

زر آبادی گفت: یکی از شعارهای آقای پزشکیان رفع تبعیض است. مطمین باشید در دولت پزشکیان شهروندان ایرانی با هم فرق نخواهند داشت. دولت در تخصیص منابع عدالت را رعایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حمیده زرآبادی در پاسخ به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی روستاییان و برنامه‌های پزشکیان در مناطق اهل سنت و کم برخوردار اعلام کرد: یکی از از شعارهای آقای پزشکیان رفع تبعیض است. مطمین باشید در دولت پزشکیان شهروندان ایرانی با هم فرق نخواهند داشت. چراکه دولت پزشکیان برای حل مشکلات روستاییان مصمم است و عزم جدی دارد.

زر آبادی در پاسخ به گفته‌های رحمت‌الله دهش از فعالان فرهنگی و اجتماعی روستایی در خراسان شمالی که معتقد است، بارها شده برای ساخت مدرسه، کتابخانه، کانون پرورش فکری و. . بارها مراجعه کرده‌ایم اما به ما گفته‌اند بروید خیر پیدا کنید، در حالی که در بخش‌های همجوار برخورد‌ها با این کمبودها کاملا متفاوت هست می‌گوید: یکی از شعارهای آقای پزشکیان رفع تبعیض است. مطمین باشید در دولت پزشکیان شهروندان ایرانی با هم فرق نخواهند داشت. دولت در تخصیص منابع عدالت را رعایت خواهد کرد. البته که از کمک‌های شهروندان و خیران و داوطلبان هم استقبال می‌کنیم. 

حل مشکل زمین‌خواری و مشکل ثبت زمین‌های روستایی 

همچنین در بخش‌های مختلفی از این نشست فاطمه گل فعال فرهنگی از استان فارس و عبدالحکیم بهار فعال فرهنگی و اجتماعی از استان سیستان و بلوچستان درباره مشکلات زمین روستایی پرداختند و به وضعیت روستاهای فارس و سیستان و بلوچستان اشاره شد. 

آن‌ها درحالی تاکید کردند که اغلب روستاییان نمی‌توانند از زمین‌های روستا استفاده کنند و زمین مورد نیاز برای مسکن وجود ندارد، اما به راحتی این زمین‌ها به افراد سرمایه‌دار بیرونی واگذار می‌شود که زرآبادی در پاسخ به دغدغه آن‌ها گفت: درباره روستاهایی که نام بردید، طبیعتا الان اطلاعات ما کافی نیست. اگر این مشکل به خاطر تبعیض یاعدم رعایت قانون رخ داده باشد، در دولت پزشکیان این مشکل حل خواهد شد. اگر مشکل چیزی دیگر است، باید بررسی و کارشناسی شود. در هر صورت ما نسبت به مشکلات شما بی‌تفاوت نخواهیم بود و این مشکلات با حضور مردم روستاها حل خواهد شد. 

یکی دیگر از کارآفرینان اجتماعی در بخشی از نشست پرسش سعید صوفی از فعالان اجتماعی و فرهنگی روستایی در استان مرکزی اعلام کرد: گاهی کسانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند از طریق کارآفرینی اجتماعی در روستا سرمایه‌گذاری کنند و کار ایجاد کنند، اما از آنان حمایت نمی‌شود یا حتی گاهی موانعی پیش رویشان قرار می‌گیرد. نظر دولت پزشکیان در این باره چیست؟ 

سخنگوی پزشکیان در رابطه با این پاسخ نیز اعلام کرد: سیاست دولت پزشکیان افزایش کارآفرینی روستایی است. به این منظور طرح‌های تشویقی و حمایتی که قبلا طراحی و اجرا شده است که تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت یکی از این طرح‌هاست، با اصلاحاتی ادامه خواهد یافت. 

او همچنین تاکید کرد، به رغم طرح‌ها و سیاست‌های تشویقی و حمایتی به نظر می‌رسد که کارآفرینی روستایی به رغم موفقیت‌هایی که در گزارش‌های رسمی آمده است، متناسب با ظرفیت‌های کشور نبوده است. دولت پزشکیان در امور روستاها دولت تسهیل‌گر است. دولتی است که تلاش می‌کند، روندهای مخل و موانع از سر راه توسعه پایدار روستاها برداشته شود. 

زرآبادی تاکید کرد: ما برای ایران و برای آبادانی روستاهای ایران کنار شما خواهیم بود. 

ساز و کار ارتباط رییس جمهور و روستاییان

محین کمالیان یکی دیگر از فعالان فرهنگی و اجتماعی روستایی یزد است که با انتقاد تحرکات نامزد رقیب و استفاده از برخی امکانات به نفع او این پرسش را مطرح می‌کند« معمولا در انتخاب مدیران بخش‌های مختلف، ذی‌نفعان آن بخش نظر و پیشنهاد می‌دهند، ولی در انتخاب مقامات دولتی مرتبط با روستا هیچ وقت نظر و دیدگاه روستاییان گرفته نمی‌شود. آیا در دولت پزشکیان می‌توان امیدوار بود که سازوکاری طراحی شود که افکار عمومی روستاییان به طور مستقیم به رییس جمهور برسد؟ »

سخنگوی پزشکیان در پاسخ گفت: ارتباط با روستاییان فقط به انتخاب مدیران خلاصه نمی‌شود. موضوعی بسیار فراتر است. هر گونه طرح و پروژه‌ای که برای روستاها برنامه ریزی می‌شود باید با مشارکت روستائیان صورت گیرد. 

او تاکید کرد: مشارکت مردم روستایی نباید صرفاً مشارکت در اجرا باشد، بلکه تمام مراحل آن را در بر می‌گیرد. دولت پزشکیان دولتی است با گوش شنوا. دولت پزشکیان صدای روستاییان را می‌شنود. این نکته بسیار نکته‌ی خوبی است. 

زرآبادی گفت: ارتباط دولت با روستاییان باید ارتباطی دایمی و همیشگی باشد. برای اجرایی کردن این پیشنهاد خوب حتما فکر خواهیم کرد. اگر هم خودتان ساز و کار مشخصی پیشنهاد بدهید، حتما بررسی می‌کنیم و دنبال می‌کنیم. در پایان این نشست شرکت کنندگان برای دکتر پزشکیان آرزوی موفقیت کردند و زرآبادی از آنان و همه روستاییان دعوت کرد که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و به پزشکیان رای بدهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز