خبرگزاری کار ایران

شیخی زاده پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر برای سال تحصیلی؛

بومی گزینی در کنکور سراسری مطابق با عدالت آموزشی نیست

کد خبر : ۱۴۹۹۵۴۵

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، گفت: بحث بومی گزینی در کنکور سراسری باید منجر به نتیجه رسیدن زحمات آموزش و پرورش در حوزه عدالت شود اما بومی گزینی یک مسئله مهم برای مناطق محروم است چرا که عموما دانشگاه های دولتی با کیفیت در این مناطق کم است.

به گزارش ایلنا، محمدرسول شیخی زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، با تشکر از رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل اقدامات انجام داده در راستای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: بحث بومی گزینی در کنکور سراسری باید منجر به نتیجه رسیدن زحمات آموزش و پرورش در حوزه عدالت شود اما بومی گزینی یک مسئله مهم برای مناطق محروم است چرا که عموما دانشگاه های دولتی با کیفیت در این مناطق کم است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه های آموزش و پرورش برای ارتقای علمی معلمان باید جدی گرفته شود و باید برای رشد علمی معلمان مطابق با استانداردهای جهانی برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: معلمان طرح مهرآفرین باید مورد توجه آموزش و پرورش و دیگر مسئولان دولتی قرار گیرند و فکری اساسی برای حل مشکلات آن ها شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: عدم امنیت در برگزاری امتحانات نهایی در حالی که ۵۰ درصد آینده دانش آموزان در این آزمون ها نهفته است به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست بنابراین حفظ امنیت و کیفیت آزمون ها ضروری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز