خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

مومن همیشه دغدغه دارد که نکند از چشم خدا بیفتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۵۱

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حج یک بعد درونی برای حاجی دارد که آن دوام ذکر است. ذکر با همه وجود و عملی مطرح است، یک مومن همیشه دغدغه دارد که نکند از چشم خدا بیفتم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله کاظم صدیقی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: تقوا برای انسان بیمه زندگی است و هرکسی تقوا داشته باشد خدا او را از برکات زندگی بهره مند می‌کند.

 خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: دهه کرامت هم دهه امام رضا است و هم دهه خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه علیه السلام است. امروز روز دختر نیز نامیده شده است.

وی افزود: بر حسب روایات ۴ امام در مقام حضرت معصومه سخن گفتند، کسانی که به زیارت بی‌بی شرفیاب شوند مالک بهشت خواهند شد.

صدیقی تاکید کرد: حضرت رضا فرمودند هرکسی حضرت معصومه را زیارت کند، من را زیارت کرده است.

وی با اشاره به آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی گفت: مسئله حج در واقع یک سنبل جامعیت دین است، احکام دین در حج تجلی پیدا کرده است. اعمال دین جسمی، فردی و انگیزشی است که حج همه این‌ها را تعبیه کرده است، حج همه دین است. حج یک بعد درونی برای حاجی دارد که آن دوام ذکر است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: اول که حاجی لباس بی‌رنگی را تن می‌کند، ذکر را آغاز می‌کند. بعضی‌ها توجه می‌کنند، بعضی ها با یک عشق و علاقه‌ای ذوب می‌شوند که به خانه خدا می‌رود. ذکر با همه وجود و عملی مطرح است، یک مومن همیشه دغدغه دارد که نکند از چشم خدا بیفتم.

وی گفت: حج امسال نقطه عطفی خواهد بود، چرا که مسئله غزه نشان داد رژیم صهیونیستی چقدر با امت اسلامی عناد دارد و مردم غزه با چه روحیه‌ای مقاومت می‌کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تمام زیرساخت‌های غزه در آتش خشم آمریکا در حال سوختن است اما مقاومت مردم غزه از عاشورا است.

وی افزود: ملت آمریکا در حال بیدار شدن است، اروپایی‌ها در حال آمدن هستند، در حالیکه کسی باور نمی‌کرد اما مقاومت مردم غزه نشان داد می‌توان کاری انجام داد. مغز متفکر مقاومت یعنی ایران عزیز و فرماندهی جبهه مقاومت و مستضعفین یعنی امام خامنه ای باعث شد در یک توجه عملی و عینی به مظلومیت بی سابقه مردم غزه، دانشجویان در غرب به صورت خودجوش به میدان بیایند.

صدیقی گفت: حتما دیده‌اید دختر مظلوم را در دانشگاه‌های آمریکا چگونه بر زمین می‌کشند، زیر فشار زانو قرار می‌دهند و یا پیرزن استاد دانشگاه را اخراج می‌کنند. امسال حج ما حجی است که همه باید بگویند مرگ بر آمریکا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز