خبرگزاری کار ایران

در نشستی انجام شد؛

بررسی فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری در استان خوزستان پیش از سفر رئیس‌جمهور

بررسی فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری در استان خوزستان پیش از سفر رئیس‌جمهور
کد خبر : ۱۳۴۹۴۵۹

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور ۶ بار به استان خوزستان سفر کردند. الحمدالله بخشی از گره‌ها به خصوص در حوزه آب و فاضلاب باز شده است. بخشی دیگر هم باید باز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در آستانه سفر حجت‌الاسلام رئیسی به استان خوزستان در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان گفت: رئیس‌جمهور هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سفری به استان خوزستان خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: خوزستان استانی دارای منابع بسیار است اما دارای محرومیت‌هایی هم هست و حق استان خوزستان بیشتر از این است.

وی یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور ۶ بار به استان خوزستان سفر کردند. الحمدالله بخشی از گره‌ها به خصوص در حوزه آب و فاضلاب باز شده است. بخشی دیگر هم باید باز شود.

منصوری بیان کرد: با منابع دولتی کار جدی نمی‌توان کرد، اعتبارات تملک دارایی‌ها به گونه‌ای است که کاری نمی‌توان کرد و تلاش جدی می‌خواهد. موضوع جلسه ما مسئله سرمایه‌گذاری است و از بنگاه‌ها و بخش خصوصی درخواست کردیم تا حضور داشته باشند تا یک کار جدی صورت گیرد. باید عزیزان سخاوتمندانه با استان خوزستان مواجه شوند.

وی تاکید کرد: بعضا ضعف‌هایی وجود دارد که باید کار جدی صورت گیرد و مشکلات مرتفع شود.

منصوری عنوان کرد: استان خوزستان با توجه به جمعیت گسترده و ظرفیت‌های اقتصادی که دارد از تمامی جهت ثروتمند است ولی در زمینه‌هایی دچار محرومیت‌هایی است‌. بخش‌هایی از مشکلات خوزستان حل و فصل شده است.

وی ادامه داد: در نخستین سفر آیت الله رییسی به خوزستان، اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است که بخش‌هایی از آن عملیاتی شده است.

منصوری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ما در این جلسات مباحث کلی را می‌توانیم‌مطرح کنیم و به ثمر رسیدن منوط به پیگیری استان و موارد اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: هرچقدر مقدور است برای خوزستان کار تعریف شود. ارادت کل استان و استاندارای نظیر به نظیر جلساتی برگزار شود و پیرو همین نشست کار تعریف شود و جایی هم که نیاز است ما تصویب کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: خواهش دارم در هفته پیشرو بزرگواران در هفته پیش رو مباحث رد تعریف کنند و ما هم تصویب می‌کنیم.

وی افزود: صندوق سرمایه گذاری با مشارکت بنگاه‌های بزرگ پیشنهاد خوبی بود چرا که ما بنگا‌های بزرگی خوبی داریم . چند پیشنهاد در بستر زیر ساخت مانند شهرک‌های صنعتی  دادند که خوب بود. ما در این موارد کار خاصی زمین در اختیار می‌گذاریم.

منصوری خاطر نشان کرد: مسئله بعدی احیای واحدهای صنعتی است، چرا که در استان واحدهای صنعتی متوقف شده است که عقل حکم می‌کنیم ابتدا آن‌ها احیا شود زیرا این واحدهای صنعتی سرمایه‌های زمین مانده کشور هستند و اگر این‌ها را احیا کنیم منطقی تر است تا بخواهیم چرخ را از اول اختراع کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های عمرانی و بانکی کم‌کسری هایی داریم که باید برطرف کنیم در وهله اول ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد بر عهده بانک‌ها قرار داده اند که ۱۰ همت افزایش پیدا کند که سهم هر بانک هم ناچیز می‌شود و هنوز هم دیر نشده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: هزار میلیارد تومان برای استانی مانند خوزستان شوخی است و باید بالاتر باشد.

وی گفت: اگر بسته مالی را بتوانیم درست محقق کنیم انشالله اتفاق خوبی در استان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز