خبرگزاری کار ایران

قالیباف در برنامه زنده تلویزیونی:

اخذ مالیات در مجلس یازدهم سامانه محور شد

اخذ مالیات در مجلس یازدهم سامانه محور شد
کد خبر : ۱۳۱۰۹۵۰

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات مجلس، سامانه محور کردن اخذ مالیات در راستای ایجاد عدالت بود، تاکید کرد: این کار با همکاری دولت سیزدهم نهایی شد و درآمد مالیاتی دولت افزایش یافت لذا امروز مالیات به‌صورت هدفمند دریافت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف امشب در گفت‌وگویی تلویزیونی، در پاسخ به پرسش مجری درباره حوزه قوانین اقتصادی، یکی از موضوعات مورد دغدغه مجلس شورای اسلامی را با اولویت مسائل اقتصادی و فرهنگی برشمرد و گفت: موضوعات اقتصادی از رویکردهای ما در مجلس یازدهم بوده است و قبل از ورود به مجلس به این موضوعات به عنوان دغدغه جدی مردم توجه کردیم که بخش مهمی از آن، مالیات است.

وی  با بیان اینکه مالیات از جهات مختلف مورد توجه مردم بوده که یکی از موارد مهم آن عدالت مالیاتی است، اظهار داشت: کسانی هستند که چند هزار میلیارد ترنور مالی دارند اما وقتی همین‌ها را در حوزه مالیات رصد می‌کنیم هیچ رد پایی از آنها در فرایند اخذ مالیات نمی‌بینیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای حوزه تولید نهایی کرده و همچنین مبارزه با قاچاق کالا را که نوعی سوداگری است را در دستورکار قرار دادیم، تصریح کرد: بررسی موضوع سوداگری (مالیات بر عایدی سرمایه) در مجلس در مرحله نهایی در صحن است و این روزها به تصویب نهایی می‌رسد که شور اول آن تصویب شده است. این به معنای مالیات بر سفته‌بازی به خصوص در حوزه ارز، سکه و بازارهایی که بدون تولید این کار انجام می‌شود، است.

قالیباف با بیان اینکه یکی دیگر از کارها در حوزه مالیات، سامانه محور کردن اخذ مالیات است که عدالت در مالیات‌ را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این کار نهایی شد و انصافاً دولت به‌خصوص دولت سیزدهم در این بخش توان خوبی گذاشت و درآمد مالیاتی دولت افزایش یافت لذا امروز مالیات به صورت هدفمند دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مؤدیان مکلف به ورود به سامانه شده‌اند، ابراز داشت داشت: امروز تعداد مؤدیان از ۴ یا ۵ میلیون نفر به ۸ یا ۹ میلیون نفر افزایش پیدا کرده و نکته اینجاست که وقتی سامانه محور و مبتنی بر حساب‌های بانکی به‌صورت قانونی می‌شود، این فرصت را فراهم می‌کند که آنهایی که درآمد بیشتری داشته و یا آنهایی که در غیر فرایند تولید مثل سوداگری درآمد پیدا می‌کنند حتماً باید مالیات بیشتری بدهند و آنهایی که در تولید هستند به خصوص مؤدیانی که خرده‌پا هستند، می‌توانند مالیات به نرخ صفر بدهند.

رئیس مجلس ادامه داد: همین الان در قانونی که پیش‌بینی شده و در بحث مالیات‌های اخیر به خصوص در بعد از دوران شیوع کرونا، بخشی از مؤدیان تا یک سقفی معافیت مالیاتی گرفته و بنا شد تنها داده‌های خود را در سامانه ثبت کنند اما از پرداخت مالیات معاف شدند.

به گفته قالیباف، به چندین میلیون نفر، معافیت مالیاتی اعطا شد و شاید چند صد هزار نفر که بیشترین درآمد را داشتند و کمترین مالیات را می‌دادند، از آنها مالیات به درستی دریافت و عدالت ایجاد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز