خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم وداع با پیکر سیدمحمود دعایی:

جاذبه دعایی بی نظیر بود

جاذبه دعایی بی نظیر بود
کد خبر : ۱۲۳۹۹۲۷

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان گفت: مرحوم دعایی نماد انسانیت، تواضع و بزرگ منشی بود؛ ولی بیش از همه انسان بود و همه را با انسانیتش جذب کرد. جاذبه دعایی بی نظیر بود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف نیز در مراسم وداع با پیکر سیدمحمود دعایی در حسینیه جماران گفت: تسلیت عرض می کنم محضر همه دوستداران این بزرگمرد، خانواده بزرگ ایشان، خانواده رسانه و همه کسانی که دلشان برای این کشور، اسلام، انقلاب و انسانیت می طپد. مرحوم دعایی نماد انسانیت، تواضع و بزرگ منشی بود؛ ولی بیش از همه انسان بود و همه را با انسانیتش جذب کرد. جاذبه دعایی بی نظیر بود.

وی افزود: به همه ما نشان داد که در عین انقلابی، مبارز، سابقون انقلاب و یار امام و رهبری بودن می توان یار کنار ماندگان هم بود، نظر لطف به همه داشت و همه را با محبت جذب کرد. دعایی برای من بزرگی بود که همیشه به او نگاه می کردم تا انسانیت بیاموزم و اخلاق یاد بگیرم. نمی شود از مرحوم دعایی صحبت کرد و از خضوع او در برابر پیر و جوان، انقلابی و غیر انقلابی یاد نکرد. فردا بر پیکر مردی نماز خواهیم خواند که بر بسیاری نماز خواند؛ بر پیکر بزرگی نماز اقامه خواهیم کرد که بسیاری از کسانی که کسی را نداشتند، او نماز آنها را خواند.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان گفت: من این افتخار را داشتم که به دستور آقای دعایی هفته ای یک روز در روزنامه اطلاعات می نشستم. غریب نواز بود. زمانی که وزیر بودم چنین پیشنهادی به من نکرد، اما زمانی که در دانشگاه اتاق کوچکی داشتم اصرار کرد که در اتاقی که به نام حضرت حجت الاسلام و المسلمین خاتمی نامگذاری شده هفته ای یک روز بروم. همه مهمانان من را خودش پذیرایی می کرد.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفته قبل گروهی از دوستان رسانه محبت کرده بودند و تشریف آورده بودند. آقای دعایی اصرار کردند که ناهار بمانند. سید ناهار نخورد و در تمام مدت صرف ناهار دور میزها می گشت و میزبانی می کرد. واقعا بزرگ بود و امروز نتیجه این بزرگی را می بینیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز