خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

نامه اوباما اعتراف به توانمندی‌های ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای است

نامه اوباما اعتراف به توانمندی‌های ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای است
کد خبر : ۲۲۱۳۶۶

اقدامات فرمانده نیروی قدس در شهرهای جرف الصخر و عاملی عراق و نفوذ ایران در منطقه دلایلی ست که موجب ارسال نامه اوباما به رهبری ایران شده است و به نوعی درخواست همکاری با ایران در مقابله با تروریسم مطرح است.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: نامه اوباما به رهبر ایران حکایت از نفوذ ایران در منطقه دارد.

مجید هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برخی اخبار مبنی بر نوشتن نامه از سوی رئیس جمهور آمریکا به رهبر انقلاب برای کمک برای مبارزه با داعش گفت: ارسال نامه باراک اوباما به رهبری ایران نشان می‌دهد که آمریکا به نقش تاثیرگذار و با اهمیت جمهوری اسلامی ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای پی برده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آمریکایی‌ها در مقابله با گروهک تروریستی داعش به بن‌بست رسیده‌اند و تلاش می‌کنند که از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌های منطقه‌ای در مقابله با تروریسم استفاده کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نقش ایران در مبارزه به تروریسم در منطقه اظهار داشت: ایران ظرفیت و تجارب بسیار بالایی در مقابله با گروهک‌های تروریستی دارد لذا این نامه یک نوع اعترافی است به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌های منطقه‌ای.

هانی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها به نتیجه رسیده‌اند ائتلاف جهانی بدون حضور ایران نمی‌تواند موثر باشد و می‌توان گفت ارسال نامه به رهبری ایران نیز حول این محور می‌گردد.

وی با بیان اینکه اوباما سعی می‌کند در دو سال باقیمانده از دوره ریاست جمهوری‌اش یک دستاورد تاریخی از هشت سال ریاست جمهوری خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اوباما می‌خواهد با تبادل امتیازات به نوعی موضوع هسته‌ای ایران را به سرانجام خوشی برساند لذا نامه‌نگاری اوباما به مقامات ایران نشان می‌دهد اوباما در تلاش است تا وضعیت خاورمیانه را بر اساس الگوهای دموکرات‌ها تعریف کند و به سرانجام برساند. به همین دلیل ارسال نامه اخیر در چارچوب شناخت دقیق دموکرات‌ها از نقش ایران در حل بحران‌های منطقه به ویژه در عراق حکایت دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با اشاره به نقش نیروهای نظامی ایران در سطح بین‌المللی یادآور شد: اقدام اخیر فرمانده سپاه قدس در جرف‌الصخر و آمرلی عراق در هفته‌های گذشته که باعثبه وجود آمدن پیروزی‌هایی برای مردم و کشور عراق شد، نشان می‌دهد غربی‌ها به خوبی به نقش ایران در مقابله با داعش اشراف دارند و می‌دانند بدون حضور ایران، امکان حل بحران خاورمیانه و سرکوب داعش وجود ندارد لذا این درخواست از رهبری ایران برای همکاری با ائتلاف جهانی ضد داعش می‌تواند موجب شود آمریکایی‌ها برای آینده خود و انتخابات سال ۲۰۱۶ حرفی برای گفتن داشته باشند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز