خبرگزاری کار ایران

بحران در کاراته؛ انتخابات باطل شد، رئیس رفت مدیر تیم های ملی استعفا داد

بحران در کاراته؛ انتخابات باطل شد، رئیس رفت مدیر تیم های ملی استعفا داد
کد خبر : ۱۵۴۸۷۶۹

پس از برکناری رئیس فدراسیون کاراته، این بار مدیر سازمان تیم‌های ملی در آستانه جام جهانی از سمت خود کناره گرفت.

فدراسیون کاراته درگیر بحران عجیبی شده است که استارت آن از 2 سال پیش کلید خورد. انتخابات فدراسیون کاراته با ریاست سید محمد پولادگر، معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، پس از یک بار تعویق سرانجام 22 اسفند سال 1401 برگزار شد و سیدحسن طباطبایی با 43 رای از 44 رای ماخوذه مجددا به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شد.

سید حسن طباطبایی و هومان عسگری دو کاندیدای تایید صلاحیت شده در این انتخابات بودند که با غیبت هومان عسگری که با اعلام دبیر مجمع به منزله انصراف او بود، انتخابات تنها با حضور سید حسن طباطبایی برگزار شد. هومان عسگری فردی که در انتخابات ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ این فدراسیون موفق به اخذ رأی از مجمع نشده بود، به نتیجه انتخابات به دلیل به دلیل طی نشدن فرآیند اطلاع رسانی حضور در مجمع به مراجع قضائی شکایت کرد و در نهایت پس از دو سال انتخابات فدراسیون کاراته ابطال شد. بر همین اساس تغییر در رأس فدراسیون بواسطه اجرای قانون در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت.

در پی حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال نتیجه مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون کاراته که به ریاست سیدحسن طباطبایی انجامید؛ امروز احمد دنیامالی طی حکمی مزدا صوفی را به سمت سرپرستی این فدراسیون تعیین کرد تا عملاً ابطال انتخابات را تأیید کرده باشد

 در این شرایط پدرخوانده کاراته به همراه جمعی از مخالفان ریاست فدراسیون خیلی زود دست به کار شدند و توانستند به هدف خود هم برسند. تیر پدرخوانده به قلب کاراته نشسته است.

استعفای مدیر تیم‌های ملی

پس از این تصمیم هم سعید نیکوخصلت، مدیر سازمان تیم‌های ملی فدراسیون کاراته در تبریز و محل اردوی تیم ملی از سمت خود استعفا داد تا فدراسیون کاراته در بحث فنی هم وارد چالش جدیدی شده باشد.

نیکوخصلت با تشکر از اعتماد سیدحسن طباطبایی نوشت: با توجه به کناره گیری ایشان از فدراسیون کاراته و از طرفی نهایی مسیر تیم‌های اعزامی به جام جهانی و اشرافیت کادر فنی بر امور پیش‌رو، با اجازه از جامعه اساتید و قهرمانان خوب کاراته کشور، به دلیل مشغله‌های دانشگاهی و اجتماعی از ادامه خدمت در سازمان تیم‌های ملی کناره‌گیری می‌نمایم. حجم کاری در سازمان بسیار زیاد و غیرقابل پیش‌بینی بود ولی به دلیل قولی که به دکتر طباطبایی داده بودم نتوانستم کناره‌گیری کنم و در حال حاضر با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید فدراسیون به امور معوقه‌ای که در این مدت برایم انباشته شده، خواهم پرداخت. از کادر فنی، اساتید فن، قهرمانان و متخصصین امر کاراته، مسئولین هیأت‌ها و پرسنل و مدیریت فدراسیون بسیار آموختم و در این مدت با دوستان و مربیان بسیاری که از لحاظ فنی و و اخلاقی غنی بودند آشنا شدم.

منبع خبر آنلاین
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز