خبرگزاری کار ایران

دیسکالیفه چیست ؟ چرا بیت سیاح دیسکالیفه شد

دیسکالیفه چیست ؟ چرا بیت سیاح دیسکالیفه شد
کد خبر : ۱۵۲۶۸۴۷

در جریان مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک 2024 سرداور بازی خوشحالی بیت‌سیاح را غیرورزشی تشخیص و به او کارت زرد داد. در پایان مسابقه هم صادق پرچم حضرت ام‌البنین(س) را درآورده و خوشحالی کرده و کارت زرد دوم را به او دادند.

در ورزش دیسکالیفه به هرگونه خطایى که خارج از روحیه ورزشکارى صورت گیرد، گفته می‌شود که منجر به ثبت خطا و اخراج بازیکن خطاکار مى‌شود.

کلمه دیسکالیفه در اصل یک کلمه انگلیسی و به معنای  disqualification با تلفظ فارسی : دیسکالیفیکیشن می باشد. معنی لغوی آن رد صلاحیت ، سلب صلاحیت ، فاقد صلاحیت قضایی است.

در اصطلاح تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی دیسکالیفه منجر به اخراج بازیکن یا مربی و محروم شدن از بازی آینده می شود.

در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک پاریس، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت. وی پس از کسب طلا به دلیل خوشحالی پرچم عزای سیدالشهدا را از کیف خود در آورد.

پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

صادق بیت‌سیاح در گفتگویی گفت: در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم من پرچم حضرت ام البنین(س) در دست گرفتم و هیچ مشکلی پیش نیامد.      

علی اصغر هادی‌زاده،  سرپرست انجمن پارادوومیدانی در خصوص دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح نماینده کشورمان پس از کسب مدال طلا و رکوردشکنی در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک 2024 گفت: پس از این اتفاق اعتراض شدید خود را اعلام کردیم که دلیل دیسکالیفه شدن صادق بیت‌ سیاح چه چیزی است. جلسه تشکیل شد و فیلم مسابقات رابه ما نشان دادند. با توجه به اینکه هر ورزشکاری یک نوع شادی و بروز احساسات می‌کند، بعضی از حرکاتی که بیت سیاح انجام داده (اشاره به سر بریدن)، موردپسند سر داور قرار نگرفت و این را به عنوان حرکت خلاف مقررات قلمداد کردند.

منبع پارس نیوز
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز