خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا زنجان خبرداد؛

بهره برداری از 73 طرح آب و فاضلاب در استان

بهره برداری از 73 طرح آب و فاضلاب در استان
کد خبر : ۱۴۳۳۲۵۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، 73 طرح آب و فاضلاب در این استان با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی محمد نادرخانی، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی افزون بر 542 هزار نفر از خدمات آب و فاضلاب  برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان، ادامه داد: بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان از جمله این طرح هاست که برای ساخت آن اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی، تصریح کرد: فاز دوم این تصفیه خانه با سیستم SBR راه اندازی شده که در مجموع با ظرفیت 75 هزار متر مکعب در شبانه روز تمام جمعیت شهر زنجان را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می دهد.

نادرخانی، گفت: اجرای عملیات توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان به طول 40 کیلومتر نیز در دور نخست سفر ریاست جمهوری تصویب شده بود که 32 کیلومتر آن با اعتبار 120 میلیارد تومان در دور دوم سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی، گفت: با بهره برداری از این خطوط امکان اتصال و بهره مندی 3000 مشترک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، افزود: اجرای خط انتقال آب برگشتی از مخزن 4 شرقی شهر زنجان به طول 8 کیلومتر و با اعتبار 80 میلیارد تومان دیگر طرح مهمی است که همزمان سفر رِیس جمهور به استان زنجان مورد بهره بردار قرار می گیرد.

وی، گفت: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، 70 طرح آبرسانی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

این مسئول در استان، یادآور شد: با بهره برداری از این طرح 70 طرح، جمعیتی افزون بر 42 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

نادرخانی، اضافه  کرد: این طرح ها شامل احداث 15 باب مخزن با حجم ذخیره سازی 5500 متر مکعب آب، احداث 160 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث 8 باب ایستگاه پمپاژ و ایجاد 33 منبع تامین آب است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز